tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, October 22, 2015

Jerebu yang semakin buruk di Ipoh

Macam mana aku boleh kata buruk?


Kalau pandangan pun nampak pudar. Warna pun dah kekuningan. Kau tau, ala-ala ko langgar jalan/tanah selut yang kuning selalu ada kalau masuk hutan ( macam biasa masuk konon, hahaha! ). Macam itulah dedebu yang kelihatan!


Kalau orang tua pun rasa tak selesa, apatah lagi budak-budak yang dah tentu antibodi lebih lemah. Sebab itulah deme diberi cuti sekolah even aku ada ja nampak budak-budak kecik ni merayap naik basikal. Bukan kita boleh halang ye dak?


Apa pun, jujur keadaan memang agak buruk.


Sekarang kalau aku merempit, aku akan pastikan pakai face mask. Pedulikan pandangan orang lain asalkan kita jaga kesihatan kita. Sedangkan orang yang duk dalam kereta pun pakai.


Lagi satu. minum air putih secukupnya ok!
Jaga diri!


Sama-sama kita berdoa yang baik-baik.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

7 dak comei sayang YUI:

aTieYusof Family said...

alahai jerebu...memang makin menggila lah sis.. takut pun ada...
moga kita semua di pelihara Allah..rindu nk tgk matahari...

AinAthirah Anuar said...

jaga diri taw !

Azhafizah Md Nor said...

harap jerebu berkurangan

azizah green line said...

mudah2an jerebu makin beransur pulih.. jaga diri n kesihatan yui..bawa motor tu!

izzeyda said...

jom kita sama-sama jaga kesihatan..

Siti Nurzafirah said...

jaga kesihatan untuk waktu sekarang.. extra care..

Shahida Dzulkafli said...

Alhamdulillah.. minggu nie namapak makin banyak perubahan kan..