tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, October 07, 2015

Masak char kotiau menggunakan pes yang dibeli

Kalau hari Sabtu aku masak nasi goreng kupang petai melimpah-limpah, hari Ahad aku buat char kotiau pula. Pes beli dari penjual online. Saja nak mencuba.


Lagipun kami agak kecewa sebab makan char kotiau yang kurang sedap & mahal. Tawar lak tu. Jadi, buat sendiri!




Setelah ikut step sepatutnya, inilah hasilnya. Tapi rasa tawar, aku tambah sos tiram. Miahahahaha! Pes tu aku beli RM 10 lebih kurang 250 ml aje. Baru setengah guna ( dapat 3 pinggan ). 


Lepas ini boleh buat lagi.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

E'in said...

sedapnye yang! feveret ein nie!

Dunia Zumal said...

Zumal pernah guna pes otaku, belajar masak pun dari resepi di botol juga... buat sendiri memang sedap ^-^

PeRdU cINta said...

pes nya tu cuma ada jual di kedah ye je..sebab kawan akak cakap macam tu..alahai..kesian yang terliur..hehehehhee..

azizah green line said...

pehhh sedapnya! buat sendiri lebih puas hati kan

Azhafizah Md Nor said...

baru tahu kuew teow ni ade pes..bestnya masak sendiri macam² boleh tambah extra :)

amira faqihah said...

favourite! masa pi alor star hari tu ada nampak org jual pes char ni,tp x tebeli pulakk

aTieYusof Family said...

sedapnya lah sis.. Sini lagi susah nak cari char kotiau..dok pendam keinginan ja..balik sana baru dpt makan..huhu... dah senang lah erk nak masak bila ada pes segera ni...

J.Syazwana said...

mana nak beli pes tu yui? carik kat pasaraya pes kuew tiow susah benor nak jumpe nya

Siti Yang Menaip said...

akak rasa cem nak makan char kuey teow gak la malam ni..
semua Yui punya pasal ahaha..

Cik Ash said...

nak cari kat pes tu