tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, October 27, 2015

Pengganti duit simpanan hijau

Minggu lepas aku ada update tentang simpan duit hijau. Alhamdulillah menjadi juga walau bukan setiap hari aku buat. Di akhir entry tersebut ada aku nyatakan yang hasil simpanan duit hijau telah aku tukarkan kepada benda lain.


Taraaaa. Inilah dia pengganti duit hijau.





Setelah difikir semasak-masaknya, aku pilih untuk beli barang kemas sebagai menggantikan duit simpanan yang ada. Bukan apa, simpanan duit kertas takkan "beranak" tapi jika ada barang kemas, kalau emas naik, inshaaALLAH boleh jual ( biasanya takkan jual sebab sayang ).


Alhamdulilah.


Aku beli rantai kaki sebab inilah satu-satunya barang yang belum aku ada. Lengkap sudah barang kemas sendiri.


Emas yang ada, merupakan modal yang mudah dicairkan.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

18 dak comei sayang YUI:

Afidah Azmi said...

Wah..rantai kaki..idaman kalbu ni.

eima said...

ahkak pun baru dpt surprise dr enlaki .... hahaha
otak yui ngan akak ni mmg serupa ..ade duit lebih mmg kedai emas la ai tuju

zazanizam said...

Alhamdulillah.. bila bijak menabung kan yui hehe.

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

Ann Ishak said...

sangat setuju, saya pun akan buat yang sama jugak sekiranya ada lebihan simpanan duit :)

cik hani said...

Alhamdulillah...dpt beli rantai kaki...
Bagus menabung.
Duit menabung saya buat masuk asb.

nini said...

Ermmmm nak buat jugak la kalo mcm tu....kite byk duit biru je...hahaha

♥TheOnlyFarah♥ said...

wah terbaik la.. skrg dok simpan si oren..bila tabung nak penuh tak..heee

Rizziela said...

betul tu...sy pun ada gak buat simpanan duit hijau..lepas ni boleh tukar

Nory Zoulkefle said...

bijakkknya...akak pon teringin nak gelang kaki, nak try simpan duit hijau jugaklah..hehehehe...

Dunia Zumal said...

Emas juga boleh jadikan simpanan yang sangat berbaloi...

Mardiah Diana said...

Salam singgah sini dik yui...wahh...emas....bagus cara dik yui menabung...akak pun nak juga buat macam dik yui....hihi

azizah green line said...

bagus yui! dapat simpan duit hijau beli gelang kaki.. nak buat gak laa

Azhafizah Md Nor said...

Alhamdulillah..bestnya dapat beli emas ni

Shahida Dzulkafli said...

Sha xle sangan nak simpan duit..
Selalunya kalau simpan mesti dengan cara masuk ASB en.suami ataupun terus beli emas dekat Public Bank..

Eintan Nurfuzie said...

btoi tu,stuju sangat

aTieYusof Family said...

wahhh...sukaaa emas... hihi.. kak pun sama suka koleksi..klu rasa termampu mesti beli.. utk jangka panjang kan... :)

tiga lalat said...

bestnyer dpt beli emas pakai duit sendiri kanns ;p abes pasni masih simpan duit hijau lagi keeew