tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, August 30, 2016

Jeruk Kulit Cempedak [Mandai/Jerami]

Orang banjar inshaaALLAH tahu makanan ini. 
Tapi kalau keturunan banjar ala aku ni, memang biasa dah makan benda gini. 
Banjar lupa diri. Hahahaha.




Ni mak akulah yang ajar
Sedap sangat kalau goreng garing
Ratah gitu pun umpphhh!
Ada orang letak cili, bawang
Tapi aku ringkas macam ini pun jalan


Makan dengan nasi panas
Layan weiiii!


Mesti ada yang tak pernah tahukan?
Sebab biasanya orang buang aje lepas ambil buah cempedak


Nak tahuke cara buat?
Senang aje, inshaaALLAH




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

aina tahu... n pernah makan. Hehehe...=)
sedap2. Goreng garing2 regu dgn nasi panas cukup da tu.!

Siti Nurzafirah said...

nanti Yuo tolong buatkan lah.. tak pernah try lagi..

Siti Rohaida Yusof said...

seumur hidup akak tak pernah lagi mencuba benda ni...tapi tengok macam sedap je kan

aRz MoHa said...

tak pernah cuba...cempedak pun jarang-jarang makan yui

pisang goreng ja selalu :p

Ann Ishak said...

perh...rare.
memang tak pernah tau yang kulit cempedak boleh jadi makanan macam ni

Putri said...

X pernh tau kulit cempedak pun bleh mkn...baru tau yui..

Jie Susanos said...

haha..xprnah lagi jie mkn kulitnya..

anis abdullah said...

Memang tak tahu. Rare giler.

zarul farhana said...

xpernah makan.. n xpernah tahu plak leh makan..

orked violet @ SYA said...

haaaa.. xpenah taw. share recipe lak pasni yui!!!

Azhafizah Md Nor said...

Tak pernah tahu pun boleh buat makan