tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, August 22, 2016

Musim buah rambutan

La ni dah musim buah
Durian, manggis, rambutan


Dah masuk kali kedua 
Makcik bagi buah rambutan dari kampung
Sekali bagi penuh plastik sampah hat besaq tuu




Buah rambutan kalau takde tangkai tak tahan lama tau
Maka, mak aku rajin kupas siap-siap
Tambahan dia tau anak dia ni "pemalas" nak gigit kopek buah tu
Hahahahah !!


Tengoklah
Seperiuk penuh buah rambutan dah di kopek
Buh dalam peti ais


Pergggh, nikmat!


p/s : Kopek a.k.a buang kulit




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Ann Ishak said...

lepas tu cuaca panas pulak sekarang ni kan yui, makan sejuk2 tu ermmmm dapnya

Normi Nieza said...

sdapnya rambutan..:)

Cik Itah said...

Wahhh sedapnya rambutan.

Keladi Ubi said...

sedap nyer...letak dalam ice box....kaw kaw.....buat jus pun okey gak.....teringat time di kampung...nak makan rambutan..duduk atas pokok jer....

aizamia 3 said...

Memang sedap.. Ni baru baik dari batuk2 tapi semalam repeat lagi makan rambutan, ni petang ni kang balik confirm dah habis dalam peti sejuk.. huhuhu..

Amal Salleh said...

sdapppp !

ZULHILMI TEMPOYAK said...

pastu letak dlm peti ais. fuhhh.. nyamannn

Jie Susanos said...

rambutan dh rasa, durian jer blum lg..

Azhafizah Md Nor said...

dah kupas kulit letak dalam peti ais memang cepat habis :)