tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, August 15, 2016

Bila tekak teringin sangat manggis

Awal-awal musim manggis, aku tak faham apesal tekak nak sangat
Yelah, bertahun-tahun tak makan


Udah teringin, beli juga
1 kg RM 10
Dapatlah dalam 11 biji saiz sederhana


Nasib baik sedap
Puas makan
Aku sorang hadap dekat 7 biji
Yang lain bagi mak
Hahahaha!




TIPS : Nak kenal berapa ulas dalam sebiji manggis


Tengok bontot manggis
Berapa jumlah "bunga", itulah jumlah yang ada
Macam gambar kat atas, ada 6 

Eh fahamke?
Tak faham sudah, haha




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Ann Ishak said...

paham2 :)

kalau saya pulak suka cari bunya yg kurang kelopaknya, bole dapat isi yang besar2 sikit :p

Rizziela said...

Minggu lepas baru dapat.. mmg manis

Maman Reen said...

Hi Yui.. Reen follow blog Yui :D

Cik Itah said...

wahh manggis...terasa rasa lak manisnya hehe

eima said...

sedap ... tp mahal ... hehe mls nk mkn

CikSiti said...

shedapnyeeee

Jie Susanos said...

Haha..bru tahu Tips nk tahu biji manggis..

Cik Yaya said...

salam..

lama xmkn mgis..ttbe cam ngidam ni..huuu

Siqah Hussin said...

Haha. Faham-faham =D

At-Tarmizi said...

paham..memang macam tu pun caranya =)

dorsett pink said...

this is my faveret buah. hehe

zarul farhana said...

buah manggis pon xpernah lagi la mmbeli... kt kg ada ja pokok.. xpon jiran2 bg la...

zarul farhana said...

tahun ni xmerasa lagi manggis...