tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, August 04, 2016

Resepi Mudah : Udang Lipan Goreng

Ini kali kedua aku makan udang lipan. Tapi kali pertama aku beli sendiri, potong sendiri dan masak cincai sendiri. Hahahaha. Haruu aih takleh tahan tengok sepinggan RM 5 adalah dalam 8 ekor.




Ada caranya untuk potong udang lipan ini ya. Bukan sesuka hati. Heeee. Senang ya ampun. Cuba tengok youtube. Search "cara potong udang lipan".


Resepi mudah aku untuk udang lipan adalah GORENG.


Bahan-bahan
1) Udang lipan
2) Serbuk kunyit
3) Sedikit garam
4) Sedikit sos lada hitam


Ambil semua bahan, gaul sebati. Biarlah dalam 15 minit. Lepas itu goreng. Senang. Buat ratah memang umphhhh!


Ini resepi orang bujang yang malas macam aku. Korang rajin. boleh buat resepi lain.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Amanda Suria said...

Tak pernah mkn lg udang lipan...nanti nk cari la...

eima said...

kecik2 dulu pernah la mkn skrg ni jgn hrp nk dpt ..sini tak pernah dpt tgk org jual pun .. tu belum nak beli tau

Shark Kay said...

jarang orang makan udang nie.
ada yang kata leceh sket nk kuas kulit dia.
tapi isi sedap.
shark br skali rasa.

orked violet @ SYA said...

ape udang lipan ni? xpenah nampak pon.

dapat mane yui???

anis abdullah said...

tak pernah makan udang ni...

Siqah Hussin said...

Udang lipan? Tak pernah tahu pasal kewujudannya.. Macam sedap je. Mesti manis rasanya..

Pha Is said...

saya kalau udang lipan kureng skit sbb dia manis sangat.. heheh

Anum Abdullah said...

senangnyer cara nak masak..nak try ar nanti..selalu goreng udang yang biasa2 jer macam goreng ayam tuu...

Azhafizah Md Nor said...

tak pernah rasa lagi udang lipan ni..nampak cam sodap!