tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 21, 2014

RESEPI : Biskut Arab Kalerpul



Ini antara biskut paling simple untuk korang sendiri cuba. Hanya 3 bahan. Just gaul & bentukkan kemudian bakar. Settle!


Perwarna tu korang boleh lebihkan sikit agar lebih terang. Kalau macam aku buat, dah jadi pudar. Resepi asal, lepas bakar dan sejuk taburkan dengan gula halus. Disebabkan aku malas, so aku biar.


* Boleh masukkan kacang di tengah ( ikut kreativiti )


Tips nak satukan ketiga-tiga warna?
Ambil sikit-sikit, gabungkan. Buat memanjang & cubit kemudian bulatkan. Itu sahaja.


Adunan seperti di atas dapat lebih kurang 60 biji. Kalau bulatkan lebih kecil mungkin dapat lebih banyak. Bergantung kepada cara anda.


Selamat mencuba.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

thanks for sharing

Nurzakiah Hanum said...

thanks for sharing

AnneRaini said...

biskut ni tetiap thn mak mertua akak bagi...hehe

Cik Itah@RRP said...

salam. macam macam warnaa :))

Azhafizah Md Nor said...

wah kaler kaler biskut arab yui..cantik je :)

lynndamya said...

Hahahha..rupanya kalerpul itu colorful ya...sy terbaca kerapul..apekah kerapul tersebut :p hehe

azizah :) said...

menarik! mudah je nak buat kan..

ros_reeza said...

banyak biskut raya Yui buat tahun ni :)

Mimi Azirah said...

tahun dpn nak try la