tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, February 26, 2013

Air Barli suam

Motif utama buat air barli ini sebab Shinchan macam taknak kencing sejak beberapa hari atau aku yang tak nampak?. Tengok dia punya "tuttt" nampak macam kotor dan bila disentuh dia marah.




Oleh kerana mak kata jika untuk orang yang ada masalah kencing tak lawas, masalah pembuangan , elok benar minum air ini. Maka dia cadangkan bagi Shinchan minum. Apa lagi, siap je sediakan air barli, terus bagi dia minum.


Tapi yang paling banyak minum haruslah aku. Sedap wei. Sambil minum sambil kunyah, kenyang gak. Nyum nyum nyum.


# Risau plak kalau dia ada masalah kesihatan lain. Nak cuti macam itu saja tak boleh sangat.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

25 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

banyak khasiat

Mrs Lurve said...

shinchan pun minum hehehehehehe...

izan mama mia said...

mmg elok diamalkan..cian shinchan

BUNDA a.k.a KN said...

elok minum barli ni menyejukkan badan..

are_lin@yu said...

oo itu petua nya eh..ayu bru tau.huhu

izyantyPersonalTaste said...

air barli sedap gak...oic baru taw khasiat dia tq share..

nak jadi dropship utk shawl pun boleh pm akak kat fb

http://www.facebook.com/izma.yanti.9

Kesuma Angsana said...

mmg betul tu !

fieda said...

sian sinchan..

eima said...

ko syg shin chan cam ko syg anak sendiri kan sampai nk apply cuti tu ...

kucing aku dulu tak penah plak jd cam tu ... pesal ek .... nanti aku try ingat2 balik

^^eKaTiKaH^^ said...

kucing akak minum bali ke? waaa, bagus tu :D

Sally Yatiey said...

Kesian shinchan ;D

Cinta Misteri said...

yg ada diabetis pown elok minum air bali selalu...

wahida said...

air barli mmg sedap...aku suka...

minum suam2...best!!

Shakira Pathi said...

kucing pun minum air barli hehe :p

Nur farahiza said...

sedap air bali suam nie

Nisa Greennnpanda said...

kucing pun leh minum air barli eh?

laskar pelangi said...

kita pun tengah hari tadi pon minum air baldi..sedap;)

azizah :) said...

yer suka minum airbarli gak.. untuk lawas kencing n kurangkan demam panas.. hee

harap2 shinchan cepat sembuh!

nanieybarnieylurviey said...

Moga shinchan da ok now

Cik Nur said...

ermm..kenapa eh..?
mcm bulat nur, dia susah nak yak2..
sian tgk dia kalau yak2...najis keras..huhu

IntaNBerliaN said...

yui ni mmg bagus betoi.. penyayang!!

Nadia Johari said...

shinchan minum ke..?

Mrs Velentine said...

mmg sedap...terutamanya yg suam

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sinchan mau ker yui minum air barli tu

Shida Radzuan said...

betul tu lg2 kencing xlawas mmg digalakkn mnum..