tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, October 04, 2013

Abah terlibat kemalangan jalan raya

Berita kurang enak di dengar pagi semalam. Mak pagi-pagi dah telefon bagitahu abah terlibat kemalangan jalan raya seawal jam 7.00 pagi.


Abah memandu kereta polis. Tiba-tiba motor tersebut masuk ke simpang belah kanan tanpa memberi lampu signal. Abah dijalan yang betul. Comfirmlah orang-orang itu yang salah. Mereka berdua. Abah bagitahu mereka terpelanting. 


Walau bukan salah abah, atas dasar perikemanusiaan, dia hantar juga mereka ke klinik. Motor tak tahu macam mana tapi kereta memang kemek. Abah tanya nak buat report or tidak. Malangnya mereka taknak. Sebab apa?


Tiada lesen, roadtax mati dan paling utama langgar kereta polis. Aiyoyoyoyoyo. Sudahlah langgar undang-undang, lepas itu buat masalah lagi. Samseng jalanan sungguh!


Tahu tak, atas sebab kesalahan mereka, abah aku punya lesen memandu kenderaan polis DIGANTUNG SETAHUN. Walau bukan salah abah. Kesian abah. Takpelah abah, lepas ini balik rumah on time, rehat dari pergi sana sini. Hihi.


Yang penting abah tidak mengalami sebarang kecederaan
Alhamdulillah

* Abah aku bukan pemandu polis tapi dia memang ada lesen kenderaan polis. Dialah Sarjan Misai. Muahahaha!







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

29 dak comei sayang YUI:

beta kupu said...

alhamdulillah abah yui xpape kan....tp xpsl2 kna gantung sbb org lain kan....huhu

hatiku berwarna warni said...

alhamdulilah abah awk tak de ape2..ish2 kemain lagi budak2 ni..berani sgt..

Kenit Cinonet said...

mujur abah yui takda apa2...syukur alhamdulillah :)

diana said...

Habis tu depa lepas macam tu je ke??

nanakimie said...

takutje dengar orang xciden ni..hu...mujur abah yui takda pape2..alhamdulillah...

kesian nya diorang,mau tak cuak.xciden dengan polis pulak tu..huhu...

Liza Licha said...

nasib baik la abah yui tak de pape .. :)

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah abah x de apa2 kan

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Takziah di atas beroita sedih nie...

Alhamdulillah..abah Yui selamat walaupun kereta polis tu kemek...
tahniah buat abah Yui sebab lakukan pengorbanan ni...hishh..tak pepasal tanggung salah orang...
Semoga abah Yui lebih tabah dan lebih berbahagia ...


x0x0 ^___^

Hazmin Hamudin said...

Nasib abah yui ok. Tu yang penting. Tak kisah la lesen kena gantung ke apa. Sarjan misai apa ada hal ada lesen ke tak. Haha

lizz said...

nasib baik abah tak ape2...abah sarjan Misai tak per la...hehe...

Kakzakie said...

Kalau mereka tak nak buat laporan polis patut abah yg buat so sekurang-kurangnya abah tak dipersalahkan sebab terang-terang mereka yg salah...

Nasib baik abah tak apa-apa..

Nyue said...

alhamdulilah, abh yui xde apa2 kecederaan tp kecian la, kne gantung lesen setahun tuu..bkn slaah abah yui pon

Cik Nur™ said...

apapun bersyukur, sbb abah yui tak apa2...

yg diorg tu berani pula potong kereta polis eh..padahal diorg tu xde lesen...saja cari pasal je..

Rizziela said...

Kalau mcm tu..suruh la abah buat report..salah budak2 tu..abah yg kena tanggung akibat..

Nur A.Z said...

sakit hati baca pasal ni. camne lah dia bawak motor. pautnya buat je report. slh org tu... x pasal2 abah yui kena gantung lesen pulak, sabar je lah. nasib baik selamat kan..

Jie Susanos said...

bgus la xde apa2.. yui ank plis rupanya..

Syazana Zainn said...

mujur ayah yui ok

ayah yui polis eh :D

baru tahu

shaFazie said...

alhamdulilah abah yui tak ada pape2...ishhh sbb salah org lain tak pasal2 abah yui kene...

Deqla Manjew said...

mujur abah yui tak apa2..

Chot said...

Hurmmmm...sarjan misai skang dia xbwk kete polis. Dia bawak teksi!
InsyaAllah ada hikmah...

m i a said...

mujur xde ape dik. jaga diri ek..

Azhafizah Md Nor said...

alhamdulillah ayah yui takde ape..takpelah..ade hikmah disebaliknya.

Mimi Azirah said...

org lain punye slh abah yui jugak terima akibat kan

^^eKaTiKaH^^ said...

sarjan misai. jeng jeng jeng. hehe

azizah :) said...

baiknya abah yui.. kalau polis lain tu dah saman dah..huu

suri said...

sabarlah yui semua ada hikmah asal semua selamat kita redalah sahaja.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Ya Allah nasib xder apa2

MaYa MustWany said...

Allhamdullilah xde pe2 kat pak cik

Nisa Greennnpanda said...

nsb baik abah yui xpe2...