tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, October 09, 2013

Cerita sebenar tentang cincin kontroversi di jari manis

Korang yang perasan entry WW aku nampaklah jari jemari gemuk ada pakai cincin di jari manis. Itu jari aku. Hahaha. 


Oklah, mehlah aku story apa kisah disebalik cincin yang aku pakai sampai boleh dijadikan kontroversi. Ada pula tanya " Dah bertunangke? Dah kena risik ke?"


Apa kalau pakai cincin di jari manis, ituke PERTANYAAN PERTAMA harus diajukan? Ala, aku tak sentap langsung pun. Ada aku kisah? Haha.




Untuk pengetahuan kalian, itu cincin aku beli sendiri 2 bulan lepas. Aku beli untuk bagi nampak hasil gaji aku. Kalau kurang duit, aku gadai. Apa susah, hihi.


Sekarang, aku dah jarang pakai cincin itu. Ikut mood aku. Tak pakai simpan, nak pakai ambil.


Eh, sekarang ini cincin yang ada di jari belum tentu DAH BERPUNYA ok. Yang dah berpunya pun kadang-kadang gatal lagi inikan pula yang bujang, tak mustahil. Itu semua sikap masing-masing.


Jadi, itulah kisah sebenar. Kalau aku bertunang sekalipun, insyaALLAH aku bagitahu.


Buat masa ini tiada langsung dalam pemikiran nak bertunang mahupun bernikah. Harap maklum.


Jom jana pendapatan sampingan dengan
Modal rendah tapi hasil insyaALLAH
Sebulan dapat RM 500!!

Nak tahu cerita aku tentang NMG
boleh search label NMGnetwork



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

33 dak comei sayang YUI:

Rosmiza Ali said...

Pelaburan yang bijak Yui.. Akak pun kalau ada untung lebih hasil berniaga ni ingat nak beli mas buat kenangan hasil titik peluh sendiri.. Tak pakai takpe, simpan jer.. Masa depan mana tau ada gunanya.. =)
ZON PERMAISURI CHOMEL

Anne Nurain said...

typical thinking orang sekarang kan?
hehe..

Nurzakiah Hanum said...

ooo hehee

Ujie said...

gaji pertama akak..akak beli cincin jugak. buat tanda ingatan..dan tak rugi pun.

Cik Muda said...

harga emas turun skang eh?

Deqla Manjew said...

mmg dah agak dah.. kalo dorg tanya ckp la, habis yg single xleh pakai cincin ke? kena tunang dulu baru boleh pakai ke? huhu.. rasanya tak hrm pun pakai kan..

Qashmere said...

Bagus tu....

Rapunzel Cikilolo said...

huhuhu.

okey la yui simpan harta dr muda

:)

Hazmin Hamudin said...

Ouh.. Tapi bunyi macam sentap je ni. haha

Syazana Zainn said...

wahhh pelaburan bijak ni

sementara harga emas rendah boleh beli banyak

nnt harga naik baru jual balik :D

Mrs Velentine said...

cantik lah cincin tue nyue

nanakimie said...

hehe..nampak ditegas disitu:)

aah,nana pun pakai cincin jugak,da mak beli,mana boleh simpan je,kena la pakai:)

Azhafizah Md Nor said...

ye saya tahu..heeee

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nampak juga hasil dr gaji yui kan

are_lin@yu said...

samalah kita yui..ayu pkai cincin aritu pn dh kna cmni..skrg smpn dlu la.haha

Sylarius Yusof said...

Tipikal Malaysian, kalau bercincin di jari manis itu tandanya sudah berpunya. Tapi yang peliknya, bagi yang dah berkahwin takda pulak sibuk-sibuk nak pakai cincin. Tambah-tambah pada pasangan lelaki.

eima said...

BIASA LA TU DIK ... LAIN KALI NK TANYANG GAMBO JARI BERCINCIN KENA LETAK CAPTION AKU BELI UTK REWARD JARI JEMARI YG RAJIN MENAIP DEMI MENCARI REZEKI

azizah :) said...

betul yui.. ada duit lebih beli emas.. emas laku skrg ni..sengkek nnt leh gadai..heee

Nur A.Z said...

Bagus beli emas.. harga emas makin lama makin tinggi, kalau papehal masalah kewangan leh gadai je. haha..

Fifi Nadhrah said...

betul tu.. nampak duit gaji ke mane kan.. kalau tak gune beli emas pon habis macam tu jugak duit kite kan..

Jie Susanos said...

okey..jom kita beli emas..

Cinta Misteri said...

wahhh...bagus2, kalau buat pelaburan kena beli emas padu, harga tinggi, balik modal.

alaaa....skang ni org dah berpunya dah taknak pakai2 cincin.

tapi.... Yui...kenapa? kalau tiba2 dlm masa terdekat ni muncul jejaka soleh & cukup serba serbi, adakah akan berubah fikiran?

Cik Nur™ said...

Nur pernah buat servey pasal cincin ni....

hehehe

Nizam Ijam said...

untunglah ade kontroversi..hahaha

Mieya Atiera said...

Same with me. Ramai yang bertanya dekat Mieya, "adik nie dah bertunang ke? Mudanya lagi." And then, selalu end up dengan gelak tawa dari Mieya. kuikuikui serius lawak gila..

lizz said...

ok la kan wat kenangan gaji pertamakan...

E'in said...

hahahaha... ini jawapannye... saje bikin panas!! hihi

Shark Kay said...

hoho..
begitu rupanyer..
bagus bagus.

Myra Jay said...

Bagus Yui, beli untuk pelaburan di saat senak nanti :)

Lg 1 baru kita nampak hasil duit kita kan :D

Ayu Zan said...

biasala.. kalau cam ayu mmg la. bila pakai cincin mmg ada makna..sbb sblum ni jns xpnh pki cincin..

^^eKaTiKaH^^ said...

sesetengah orang anggap kalau jari sudah bercincin maknanya sudah berpunya. hehe. tak semuanya mcm tu ^^
cantik cincin akak ^^

Nisa Greennnpanda said...

bgus la tue bli brg kmas gne gaji.. nmpk gak kn kite nye hasil keje...hehehe...

ayut said...

ayut beli anting-anting...hihihi.murah2x pon nnt klu emas nek mahal la jugak kan.tak gitu?hihihi