tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, October 02, 2013

Bantuan BR1M 2 kali setahun

Baru-baru ini dengar berita bagitahu BR1M nak diberi 2 kali setahun dan dicadangkan terus masuk ke dalam akaun. Bagi aku ia bagus dan sangat-sangat elok kalau terus masuk dalam akaun. Tak perlu nak pergi ambil sendiri.


Tapi yang kata nak naikkan amaun tu jadi tak? Kalau jadi lagi bagus. Sesuai sangat sebab kenaikan yang ada menyebabkan kenaikan lain merebak sama walau tak sepatutnya ia terjadi. Gaji naik tapi benda lain turut naik menyebabkan tak terasa gaji itu. Cewaaahhh!


Apa-apa pun kalau betul berita itu dan nak naikkan lagi amaun BR1M, alhamdulillah. Daku sebagai golongan bujang menerima dengan hati terbuka. Tahun depan kalau bujang lagi, layak sungguh menerima. Muahahaha.


* Nak buat pinjaman pun basic gaji 2k okay. Macam mana nak beli rumah. Aishhh.



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

19 dak comei sayang YUI:

ros_reeza said...

tak dapat :(

Deqla Manjew said...

kalo betul, alhamdulillah... seronok dgr berita ni..hrp2 bkn khabar angin semata..hihi..

lizz said...

waa bestnyer...lagi senang kot terus jer masuk dlm akaun tak yah beratur panjang berjelakan...

Eza Boom Boom said...

sekarang semua naik harga. huhu. ni penting cari side income...

Hazmin Hamudin said...

Tahun ni macam dah tak lepas je nak mohon brim untuk orang bujang. Uwaaaa

Nurzakiah Hanum said...

kalau naik alhamdullilah

Azhafizah Md Nor said...

alhamdulillah kalau dapat 2 x setahun..cara camtu okay gak..tak perlu nak beratur kan.

azizah :) said...

lagi seronok lau masuk akaun teruss.. sbb kalau pakai baucer jijah susah nak amik kat semenanjung..huu

itulahh brg naik mahal terasa betul..huu

alaaa nak buat pinjaman atleast basic 2k?? ayooo bila nak beli rumah gak ni... menci!

Fifi Nadhrah said...

tengok jela.. tak dapat br1m..

Kakzakie said...

Tetap ada tak bestnya Yui, sebab ada yg sepatutnya tak dapat tapi dapat dan yg patut dapat tapi tak dapat.

Shark Kay said...

heheh..
rezeki org bujang..
naseb baeik tahun depan bujang lg..

Hunny Kitty said...

untung la kalau dapat...dah la tahap miskin bandar nih

Kesuma Angsana said...

tunggu dan lihat ajelah nanti !

^^eKaTiKaH^^ said...

kabar gembira. hehe. elok juga terus masuk. tak perlu susah2 nk pergi amik. hee

Cik Nur™ said...

kalau betul..bestlahkan.. :)

diana said...

masuk terus dalaM AKAUN BOLEH JIMATKAN MASA KAN??

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

untung sapa dpt brim :-)

nanakimie said...

kalau dah bukan student,layak la kan terima BR1M ni,hee...sonoknya! kalau tak ritu dapat baucer buku,pun seronok jugak:)

Norhazlina Mohd. Zaki said...

Kalau betul dapat Alhamdulillah.....
And yup..better trus ke dalam akaun...
Ni berita nak dapat BR1M nie..ada jer harga barang yang naik...huhuhuu...

x0x0 ^___^