tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, November 26, 2013

Nilai RM 50 dulu & kini



Kalau 15 tahun lalu, nilai RM 50 cukup besar. Bawa ke pasar malam boleh tampung beli barang basahan, harian hingga seminggu.


Tapi pergi pasar malam kini dengan nilai RM 50, tak sama seperti dahulu. Kita masing-masing dapat rasakan. Duit antara keperluan kini. 


Dengan kadar perbelanjaan yang makin meningkat 
membuatkan kita berusaha untuk menambah pendapatan.


Walau macam mana pun, di samping mencari duit jangan kita lupa perkara-perkara penting yang lain. Jangan sekadar mengejar keuntungan dunia tapi akhirat diabaikan. Moga dijauhkan sesama kita dari sikap begitu.


Bersyukur. Alhamdulillah. Berusaha, in sha ALLAH.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

terasa sangat2 perbezaan tu

Chekgu Azrine said...

saya kalau g pasar malam spent nak dekat rm50 jugakla..huhu..tapi nak melayan tekak anak2 yg 4orang ni terpksajugak..huhu

Shakira Pathi said...

setuju2!!

Chot said...

Aamiin.. InshaAllah. Xbley nk buat apa.. Terpaksa membeli juga untuk teruskan hidup.

shaFazie said...

betul itu...sis setuju sgt

Cik Puan Rara said...

hmmm dpt pampers anak akk je 1 pek.hahaha

Safinatunnajah Ahmadi said...

kalau dulu pergi pasaraya RM50 boleh penuh troli..tapi sekarang..muat2 beg plastik jer...macam mana la 10..20 tahun lagi..agaknya macam RM5 je nilainya..

Mar Mansor said...

terasa sangat perbezaannya..

Cik Itah@RRP said...

memang terasa perbezaannya.

Azhafizah Md Nor said...

kalau RM50 ni sekejap je rasa dah boleh habis.barang yang dibeli tak seberapa..semua brg dah mahal..nilai yg besar jadik kecik.ape pun cari rezeki yang halal :)

permatabiru said...

setuju..50 nak tahan seminggu pun ssh..dlu okay je..

jemput singgah
http://permatabiru0310.blogspot.com

izan mama mia said...

betul tu yui..bawa RM 50 nak g beli barang...cam seriau jer masa nak bayar...takut tak cukup

Rizziela said...

tu lah kan..keperluan sekarang memang sangat mencabar... nilai mata wang kita dah terlalu rendah untuk perbelanjaan kita

Tihara said...

hooh sekarang beli 3 barang saje dekat rm50 tinggai 3 hengget

Cik Nur™ said...

rm50 skrang..ciput sgtkan nilainya...!

Cik gelangtangan said...

betul2..skang kalo ada less RM50 dlm wallet..rasa mcm da miskin gila haha

Deqla Manjew said...

hmm.. sekrg ni RM50 mcm RM5 kot.. huhuhu.. mcm air cpt jer habis..