tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, November 07, 2013

ST 97 # - Berjaga-jaga dengan setiap ayat yang dikeluarkan

Ada kalanya ayat itu ayat biasa
Tapi disangka marah


Ada kalanya ayat itu ayat bergurau
Tapi disangka berkasar


Ada kalanya ayat itu ayat lembut
Tapi disangka berkeras


Ingat!!
Kata-kata dari mulut, kata-kata melalui tangan
Kalau disalah erti akan membawa maksud yang lain
Anda sangka anda biasa
Tapi mungkin tanpa sedar membuatkan hati insan lain terasa


Peringatan untuk diri sendiri
juga bersama




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

18 dak comei sayang YUI:

Masni Syafie said...

peringatan tuk diri sendiri jugak...

Cik Itah@RRP said...

betul tu..sokong kata yuii..

Rapunzel Cikilolo said...

harap keluar perkara yang baik-baik aje kan

:)

Azhafizah Md Nor said...

perlu berjaga jaga..nanti tersilap kata lain pulak jadinya.terima kasih yui tlg ingatkan :)

Nurzakiah Hanum said...

betul tue

iqa amir said...

mcm mne nak buat nuffadds tu???free kan..blh guide x??

nanakimie said...

betul tu yui...

NoEn said...

sama2 kita berhati2 agar tidak mengguris perasaan org lain

Tihara said...

kesian kan kalau tersalah sangka ni..
moga sentiasa diberi fikiran yg positif..husnuzon

^^eKaTiKaH^^ said...

betul tu. kadang2 kite tak sedar apa yg kite ckp kan. sampaikan boleh buat org lain terasa

azizah :) said...

tu sebab org cakap lidah lebih tajam dr pedang... so berhati2 dlm percakapan..

Syazana Zainn said...

betul tu
kdg2 melalui ayat ni boleh buat org salah sangka
lebih baik bersemuka terus kan.

Cik Nur™ said...

betul tu..mmg kena berjaga2 bila berkata2...

tak semua faham cara kitakan..

Hazmin Hamudin said...

Sebelum bercakap atau tuturkan sesuatu kena fikir dulu. Jangan main lepas je.

Deqla Manjew said...

setuju.. kita ckp, org slh anggap pulak.. mmg ssh..apa2pun kena berjaga2 dlm setiap perckpn, apatah lagi perbuatan..

ainasuhana said...

susah jugak kalau setiap kali apa yang ditulis/diucapkan di salahertikan.

ros_reeza said...

thanx untuk ingatan ni Yui. kadang kadang kita tak sedar kata kata kita dah mengguris perasaan yang lain. dan terkadang ada yg salah faham akan kata kata kita kan...

ayut said...

Tanpa sedar....mmm.moga jd ingatan bersama selalu...