tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, July 02, 2015

Angkara tembikai

Apa yang angkara tembikai?
Sebelum ini abah ada bagitahu, kalau dia makan atau minum tembikai mesti esoknya perut rasa lain macam. Gejala cerry berry terjadi.


So, apa kaitan dengan aku?
Adalah kaitannya sebab dia abah aku. Eh! Bukan bukan.
Aku pun perasan bila aku minum air tembikai, gejala yang sama jadi pada aku.


Kelmarin berbuka minum air tembikai.
Pagi semalam terus cerry berry. Tak cukup dengan itu, perut rasa berombak.
Asyik keluar angin je. Hahahaha. Angin takde bau ok!


Agaknya aku ni lebih kepada abah.
Dia macam itu, aku pun macam itu.
Dia macam ini, aku pun macam ini.


Anak abah sungguh!


Tembikai! Aku kena berwaspada dengan kau selepas ini. Hohoho. Sebelum ini tak macam ni pun. Sobsobsob.


Ini bukan entry kotor tapi lebih kepada pengalaman sendiri. 
Baca dengan nada bersahaja.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

assalamualaikum
hr nie bz skit x sempat BW ..
singgah kejap je

AinAthirah Anuar said...

hehehe. ain dulu masa kecik2 pun tak boleh makan tembikai jugak t.t Tapi dah besaq skrg ni Alhamdulillah hari2 boleh makan ! yey. hehe

Mrs Velentine said...

tembikai kan sejuk mungkin sebab tue kot..ada org alah pada benda yg sejuk

Dunia Zumal said...

Zumal ok jer kalau makan tembikai, feveret lak tu...

zai zamree said...

tembikai mmg berangin...

el said...

fobia x tgk tembikai ahaks
tp sedap weii ayaq tembikai campur laici hehe

AnneRaini said...

perut akak kebal. jrg sgt kena cirit birit. kalo org lain kenapun akak susah nak kena. hehe.

eima said...

hmmm pelik jugak kan /.... biasa la tu kadang tubuh bdn kite ni berlaku perubahan jugak kan ...setengah org tak leh minum teh ...kembung katanye

DRAMATIC UNIQ said...

tak tahu pulak makan tembikai boleh cerry berry.. hehehehe..
selalu makan betik or buah yang masam2 je akan cerry berry... oopppsss... and makan nangka confirm berangin satu badan..!! :p

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
akak kena angin kalo tembikai susu
benda sejuk
berangin la kan3

#BloggerUtara

wahida said...

aku pulak tak boleh mkn tembikai takut kang semput datang menyerang...huhu...

nur anis said...

tembikaii.. faveret sayaaa..

Azhafizah Md Nor said...

kira kena berpantang dari makan tembikai ni yui.erti kata lain tak boleh makan tembikai

Shahida Dzulkafli said...

Owh..ada juga ek..Sha suka wat air tembikai + laici bila bulan puasa..best..