tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, July 08, 2015

Kenangan Ramadhan : Sambil ambil wuduk sambil telan air

Kenangan-kenangan yang aku coretkan di sini kebanyakan ketika zaman aku budak-budak atau masih di sekolah rendah. Kenangan zaman comot. Hoho.


Masih aku ingat,
Waktu petang sekolah agama rakyat. Masuk waktu Asar, semua akan ambil wuduk. Ada geng aku yang akan "support" satu sama lain untuk cover ambil wuduk.


Motif cover?
Sebab sambil ambil air sembahyang, sambil telan air. Padahal sikit je air yang ditelan. Orang kata buat lepas hilang dahaga. Hasilnya, dah terbatal puasa! Tapi bukan kerap lah buat perangai macam ini. Boleh dikira dengan jari. Ada masanya mood jahat itu datang!


Bila besar dan ingat kembali, macam-macam peel aku ketika budak.
Ragam tu tak pernah hilang. Alasan memang banyak. Tahu nak seronok aje.


Sebab itu sekarang dah besar, aku suka untuk puasa sunat Isnin & Khamis.
Semoga ALLAH ampunkan aku sebab aku memang jahil dulu. Sekarang pun masih cuba untuk memperbaiki & tingkatkan ibadah untuk diri sendiri.


Apa lagi ya kenangan ramadhan yang aku ingin coretkan.
Okay, pelan-pelan fikir =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

eima said...

hahaaha kan kan .... aku rasa ramai lagi budak2 yg suka buat gitu hahahah

Anum said...

haha teringat

AnneRaini said...

akak tak pernah minum air paip.. akak paling takut batal puasa sbb nnti abah tak bagi duit sbb dulu abah akak bg singgit sehari. thn awal 90an singgit tu banyak woo. Rugi.

Dunia Zumal said...

Hehe, Zumal pun pernah buat ^-^

Zafirah Kama said...

Ohhh.. ! nakal ea rupanya...

zazanizam said...

hihihi kzaza time balik sek terus mandi, mesti lama hahahaha...

Emy said...

Hahaha..comel nya...!

Siti Sharini said...

Pernah gak masa drjh 3 hihi

Azhafizah MN said...

kan..zaman kanak² mesti ada buat.hihi

EkaTikah said...

pernah kot. masa mula2 belajar puasa. hahaha ><