tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, July 03, 2015

Yang mana satu bersifat kebinatangan?



Teringat kisah penderaan adik Yaya oleh ibu tiri & bapa kandung. Tak terbayang keseksaan yang dialami anak kecil itu.


Tengok keadaannya, buat air mata mengalir.
Sanggup manusia yang ada akal fikiran mendera seteruk itu?
Kalau iya pun sebagai pengajaran, ada batasnya untuk memukul.


Aku takde anak [ sebab belum kahwin ]
Tapi aku terkesan dengan cara mak bapa yang "menyeksa" anak dengan tidak menggunakan akal.


Bertabahlah adik Yaya!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

ermmmmmmmm

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
penderaan ni ada macam2 bentuk
mental & fizikal
moga Allah lindungi semua anak2 kecil di dunia ni
AMIN

#BloggerUtara

Kawaidesu Concept said...

dunia skrg kan?
jom join ga kami yg pertama yang bernilai rm395
http://www.kawaidesuconcept.com/2015/07/ga-kawaidesu-concept-raya-2015-bernilai.html

Azhafizah Md Nor said...

memang kejam siapa yang dera kanak² tu..

Rapunzel Cikilolo said...

anak itu boleh jadi rezeki, boleh jadi dugaan.

walahualam.

eima said...

hmmm sedih sgt ... membara hati aku bila baca kisah yaya tu ... rasa macam nk tolong yaya terajang sedass kat pompuan muka hati busuk tu ... geram2 sgt ....

PeRdU cINta said...

Bila kewarasan tercampak jauh..kesabaran terhakis rakus..jiwa jiwa kecil menjadi mangsa..

Dunia Zumal said...

Binatang pun sayangkan anak... Tapi kalau manusia tak sayang anak bermakna dia teruk dari binatang kan...

zai zamree said...

pukul utk mengajar tu xpa tp jgn mdera...kesian adik yaya

ros_reeza said...

Aduhh luluh hati tiap kali baca kisah penderaan!

Dayana Zahari said...

Bukan apa, tapi banyak takde yang manusia dah lebih teruk drpd binatang. Cumanya, kita diberi akal untuk bertaubat, semoga kita sama-sama sentiasa memohon hidayah Allah.

Shahida Dzulkafli said...

Xmampu nak tgk..rasa kesian sgt kat adik tu..

Siti Nurzafirah said...

Kan....???

Apa manusia sekarang macam teruk sangat...

Ehh... bukan macam...

Memang teruk....

Eka Tikah said...

binatang pun sayang anak. inikan manusia. sanggup zalim dgn anak sendiri. hmmm