tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, July 09, 2015

Pakaian sedondon ( pelikat batik )

Aku pasti ramai yang pakai macam ini untuk tema hari raya ( pelikat batik ). Cun kan? Boleh buat sedondon dengan keluarga atau pasangan masing-masing.




Pelikat batik bercorak seperti di atas ada pelbagai jenis. Ada yang betul-betul mahal ( songket ) dan ada yang murah  dari cotton. Aku pernah jumpa sehelai untuk 2 meter RM 15 paling murah. Kualiti pun bolehlah.


Sayangnya aku tak beli.
Nanti jumpa, nak beli. Boleh buat pakai dengan pasangan. Eh, berangan! Hahahaha.


Tapi serious aku suka. Sebab cantik dan simple.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

Myra Jay said...

Memang cun..
Kena plak dengan warna :)

izzeyda said...

cantik dan menarik tu..

Nurzakiah Hanum said...

cantik kat mane nak cari ek

IntaNBerliaN said...

a'aa la.. cantik... warna pun menarik

eintan nurfuzie said...

akk de beli kat mydin.. tp x smpat nk buat sbb tempahan dh tutup.. buat raya haji je la

Azhafizah Md Nor said...

cantik sedondon :)

Eka Tikah said...

cantiklah kak. mereke yg ade pasangan boleh pakai sedondon mcm ni. hikhik

Farhain Azmi said...

cun lah..tetiba teringin pulak :)

PeRdU cINta said...

Memang choooomel..

eima said...

memang cantik la dik

zazanizam said...

cantik sangat !

AnneRaini said...

yang mcm songket tu mmg cantik. berkenan.

zai zamree said...

akak sedondon dgn Aqil ja....hahaha...songket mahal...ada lebih ckit maklang dia boh kt leher n poket kurta Aqil

Dunia Zumal said...

Cantik dan bergaya gak...

Cik Ash said...

Cun sangat tu nak berangan gak la nanti

Eca Dwinky Asha said...

cantik kan...eca pun suka design songket camtu :)

Siti Nurzafirah said...

Pesyen baru..

Nicee...