tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 13, 2015

Ramadhan 1436H Nurul Yui

Alhamdulillah dapat menikmati Ramadhan 1436H dengan baik. Tak banyak berbeza dari tahun lepas tapi tahun ini dapat juga "sekat diri".


SAHUR
Sahur biasanya akan aku makan 1 atau 3 biji kurma & segelas air.
Biasanya air susu & makan vitamin c ( kadang malas telan )


Nasi tidak akan aku makan ketika bersahur. Sebabnya kalau makan juga, seawal jam 10 pagi perut berdondang sayang. Aku tak pasti kenapa sampai macam itu tapi itulah diri aku. Makan benda lain takpe tapi jangan nak sumbat nasi.


BERBUKA
Alhamdulillah sepanjang berpuasa berbuka di rumah sendiri. rumah sewa dan kampung.
Makan di luar hanya sekali bersama teman semalam 12/7/2015.


BAZAR RAMADHAN
Bab ini aku pecah rekod sebab berjaya kawal diri atau buat tak reti. Hoho.


1 Ramadhan pergi bazar di SS tapi hampa dengan apa yang dibeli. Kecewa sebab makanan dan kuih yang dibeli langsung tak menepati citarasa. Kuah caroi, kuih inti kemain pelik.


Ikutkan dalam 4 hari sahaja aku pernah pergi bazar. Memang pecah rekod sendiri!


AMALAN
InshaaALLAH moga amalan di bulan Ramadhan ini diterima ALLAH, inshaaALLAH.


Beginilah serba sedikit kisah daku di Ramadhan 1436H.
Moga dapat bertemu di Ramadhan akan datang. InshaaALLAH.


Cuti Raya tidak ada. Jumaat, Sabtu & Ahad sahaja.



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

PeRdU cINta said...

Aminn...moga yg baik berterusan..

Dunia Zumal said...

Ramadhan yang bakal ditinggalkan pasti akan dirindui...

Nurul Baidurah said...

Inshaallah yui,benda yang baik di teruskan manakala benda yang jahat ditinggalkan.

eima said...

tahniah yui ....
bazar sekali je akak penah pi tu 1st puasa membeli pesanan ipar duai
berbuka luar byk kali gak sbb malas ,..... hahahha tambah2 dah hujung2ni

zai zamree said...

ms bujang dl mcm yui gak...x mkn nasi tp bl dh kwen kdg2 tmkn nasi gak sbb ikut suami mkn kt luar.klau kt rumah mmg x mkn wktu sahur...nti muntah

AnneRaini said...

akak pon xpergi sgt param. Hari ni dgn esok mmg param jelah sbb dah gantung kuali.. hehe

eMMe said...

Pasti Rindu Puasa Sebulan
Pasti Rindu Bangun Sahur
Rindu Membeli juadah di PARAM
Rindu masak laju2 juada berbuka pas balik keje
akhir kata buat Yui,

Selamat menyambut Syawal..mohon maaf zahir batin dari akak ye Yui...

Takecare!

Diana Rashid said...

Tak cuti?/wah..orang kaya nih..heheheh

nur anis said...

saya sahur kena makan nasi. sebab fikir nak menyusu ke husna.. pagi tadi sahur cuma makan mee. awal pagi dah menggelupur lapar.. hukhuk

Azhafizah Md Nor said...

Alhamdulillah..moga amalan kita diterima Allah.Aamiinn...

Siti Nurzafirah said...

Alhamdulillah...

Semoga diberikan kesempatan lagi untuk berjumpa dengannya...

Cik Ash said...

kak ekin bazar ramadhan paling banyak beli masa balik kelantan hahahaha... dekat puluh2 beli.makanan... kedah ni xde pun nak beli semua tak kena dgn.selera

Shahida Dzulkafli said...

Sha selalu gak g bazaar dan ada budget supaya x membazir..sahur mesti mkn nasi sbb en.suami kena mkn nasi..