tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, July 10, 2015

Tukar duit RM 1

Orang lain pakat beratur pergi bank nak tukar duit baru. Tak kisahlah RM 1, RM 5 atau RM 10. Kalau tukar lebih dari itu, wowwwwww. Untung beraya ke rumah itu! Hahahaha.


Sebenarnya aku sendiri tak pernah beratur di bank untuk pergi tukar duit.
Maklum sahaja, iol orang bujang rasanya tak perlu nak tukar duit banyak-banyak.
Lagipun sepupu sepapat & anak saudara boleh dikira.


Mula-mula fikir nak letak duit lama saja.
Ala, duit lama ke baru ke, guna juga kan?
Lepas itu telefon mak, tanya mak ada lebih tak duit tukar.
Rupanya ada, jadi aku dah "cop" dulu.


Sebenarnya duit baru itu lebih seronok untuk diberi walaupun duit lama juga mempunyai nilai yang sama. Biasalah, raya semua pakat nak baru. Adat sahaja.


Tak fikir lagi nak letak berapa.
Cadang nak letak syiling ja. Miahahahaha!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

eintan nurfuzie said...

mak akak mmg berniaga.. s byk duit kecik2 tu.. ahahah

zai zamree said...

abg akak niaga so duit kecik mmg byk...soh dia tukar cmtu2 ja tp naseb la sapa dpt duit x keras...hahaha

Azhafizah Md Nor said...

kalau fiza tukar kat bank sebab takde duit kecik da..memang kena tukar kat bank la jawabnya. :)

Diana Rashid said...

akak tak tukar la kat bank..jap lagi nak tukar dengan Maisara je..dia pengumpul duit seringgit sekian lama..mesti banyak kat dia..heheh

tiga lalat said...

salam ramadhan, sy dh tukar last week, ingtkn duit baru, tp duit recycle., bolehla layann., ;p

eMMe said...

syiling pun boleh hahahah~

Yan Ty said...

betul..adat.. feel dia lain bila dpt duit bru..

Dunia Zumal said...

Zumal tak pernah tukar pun duit utk raya, just simpan duit yang cantik2 masa beli barang je...

aRz MoHa said...

Budak budak sekarang pandai demang siling takmau berat katanya

#exchangefeedgroup
#bloggerutara

Eka Tikah said...

Kak Yui, nak duit rayaaaa. hekhek :P

Dunia Zumal said...

Zumal tak pernah tukar duit just simpan je duit yang difikirkan elok untuk buat duit raya...

ayut said...

Hahaha...ayat last ayut suka..jom yui buat :)