tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 20, 2015

Kes langgar lari

Takmau bercerita pasal raya lagi tapi nak kongsi pasal berita kes langgar lari.
Di musim perayaan, risiko kadar kemalangan biasanya akan meningkat
( bukan kita pinta tapi ini statistik ).


Banyak berita yang aku baca,
Kes langgar lari!
Lebih dari 4 kemalangan yang aku baca/tengok di media sosial atau surat khabar adalah melibatkan kes langgar lari.


ALLAH!
Senang saja sikap si pelaku. Salah atau tidak, jangan sesekali "melarikan diri".
Sampai hati buat mangsa kemalangan sebegitu. Lagi menyedihkan apabila melibatkan mangsa yang telah terkorban. Sanggup biarkan mayat sebegitu saja?


Makin melampau gengster jalanan sekarang.
Bayangkan mangsa adalah di kalangan keluarga anda. Dapat rasai?


Salam takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat.


Berhati-hati walau di mana anda berada.



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Dunia Zumal said...

Makin ramai yang tak berhati perut...

Dayana Zahari said...

Harap2nya dorang tu nervous sangat sampai tak terfikir, bukan atas dasar tak bertanggungjawab. huhuhu.
cubaan utk husnuzon (bersangka baik)

myliferia said...

Sedih sangat kalau mangsa sampai cedera parah atau hilang nyawa.

Sepatutnya pesalah perlu lebih bertanggungjawab.

izzeyda said...

mungkin diaorang panik masa kena kot.. apapun kesian jugak pada mangsa kan..

Syazana Zainn said...

Maybe derang panik.
Tapi tu bukan alasan kan
Kesian mangsa hmm

Azhafizah Md Nor said...

dengar pasal accident pun dah ngeri.musim perayaan ni memang banyak dengar kes accident langgar lari..kesian mangsa yang di langgar tu

Cik Ash said...

diaorg takut kena tangkap kut yg larik tu

Shahida Dzulkafli said...

Zaman nie mnusia semakin mementingkan diri..sifat kemanusiaan hilang..