tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 06, 2015

Kenangan Ramadhan : Kentut ketika puasa

Sebenarnya tiap kali Ramadhan, aku akan teringat-ingat perkara ini. Bila difikir, zaman kanak-kanak memang mengasyikkan. Zaman "gembira".


Berbalik pada tajuk,
Dulu kecil-kecil ketika zaman sekolah rendah, zaman makan sengkuang calit lepas itu guna hujung tudung lap mulut ( balik rumah mak bising tengok hujung tudung saja yang kotor ), aku duk fikir bila puasa, TAK BOLEH KENTUT.


Ibarat lain,
Kalau kentut ketika puasa, batal!
ALLAH, aku pun tak pasti mana aku dapat "info" itu. Lurus bendul betul waktu kecil.


Yang tak menahan,
Bila puasa, kalau nak terkentut, memang ku tahan. Hebatkan mampu tahan kentut. Hahaha. Konon risau puasa aku terbatal.


Sekarang dah besar, dah tahu lebih pasal agama.
Teringat perkara ketika kecil, memang buat aku tersenyum. Banyak lagi kenangan Ramadhan yang aku kongsikan di blog ini.


InshaaALLAH.


Korang ada terfikir macam aku, kentut ketika puasa akan batalkan puasa?
Ke aku sorang je macam itu. Hehehe.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

15 dak comei sayang YUI:

PeRdU cINta said...

Tulah Akak PC pun terpedaya..kawan kawan cakap menguap pun batal puasa..kalau rasa nak menguap...gigih ketap ketap bibir...baik melembung pipi i dik..lubang hidung jangan cakap..menahan punya pasal..huhu..

Miza Idgihat said...

Hahahaha comel la akak yui ni. Macam mana la akak boleh tahan kentut tu. Tak sebu ke perut? XD

Tapi dulu masa sekolah rendah ustazah bagi tahu kentut yang batal.. kentut dalam air tu batal. tapi Allahu a'lam

Dkna Abza said...

tahan kentut sampai kembung perut hahaaa

Inani Hazwani said...

Hahahah

Syira Lokman said...

hye..syira lokman jenguk sini n doakan semoga awak murah rezeki :)

azizah green line said...

hehe hebat tu boleh tahan kentut..hehe

Nurzakiah Hanum said...

hahaha ini lawak :)

zazanizam said...

hihihi lwak pulak yui ni.. kzaza pun tak igt time kecik2 dulu camne.

AnneRaini said...

kentut dlm air batal puasa so masa mandi jgn kentut..haha

eima said...

hmmm akak rasa akak tak kot .... tp ramai yg share pengalaman gitu so awak bukan berseorangan

Dunia Zumal said...

Siapa pembawa fatwa tu yer... Zumal pun pernah terjebak...

Azhafizah Md Nor said...

kelakar pulak dengar..manalah yui dapat info ni..hihi..hebat betul nak menahan kentut sampai berbuka tu..hihi

Myra Jay said...

Hheee.
Yela zaman budak2 kan..
Apa orang cakap main2 kita mudah percaya..
Sampai ke la ni ada budak2 yg pecaya gitu gak Yui :D

Eka Tikah said...

samelah kak. kite masa kecik dulu pun pernah terfikir yg kentut boleh batal puasa. hahaha serius kelakar ><

zai zamree said...

hahaha...klau xleh kentut jenuh dok tahan la..