tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, July 10, 2015

Kenangan Ramadhan : Baju Raya

Setiap tahun mesti mak dan abah akan beli pakaian sedondon sama dengan adik perempuan. Aku tak pasti sampai usia berapa kami masih berpakaian sama corak, sama warna.


Ingat lagi waktu itu aku berusia 12 tahun.
Baju raya tak prepare awal. Akhirnya beli malam raya. Main rembat aje tak kisah warna apa.


Paling penting, dulu mak aku suka belikan pakaian besar sikit dari saiz asal.


Hasilnya?
Baju aku yang dibeli ketika usia 12 tahun masih boleh ku pakai kini walau dah berusia 27 tahun!
Bagus pilihan mak. Sampai ke besar aku boleh pakai.


Lagi menarik, baju itu masih nampak seperti baru.
Kalau rajin nanti aku tunjukkan baju itu. Baju raya yang tragis dicari di malam raya. Hoho.


Usia baju itu 15 tahun.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

cik hani said...

samalah..baju yang ayah beli dulu mesti besar.katanya boleh pakai lama.. sampai sekarang boleh pakai.17 tahun. baju pink bunga kuning. satin.. sekarang pun baju tu masih menggelebeh sebab besar

IQ = Iez Qis said...

Perghhh..15tahun tu....IQ paling lama pun dapat pakai dalam 7-8 tahun je. Sebab dah tak muat da lepas tu. Hehehe...

Kniedaz said...

wah..lama sungguh baju tu...nak tengok gak baju raya tu ehehehe

Siti Nurzafirah said...

Hehe...

Ka Yui nak cakap yang Yui tak mengembang.. hek2

Tak pa.. kita paham.. lalala

AinAthirah Anuar said...

mesti yui ni orangnya kecik molek je kan. hehe . share la dkt sini , nak tgok ^^

PeRdU cINta said...

Mak mak nak ajar anaknya berjimat..hahaha..

zai zamree said...

wowww...15 tahun...msti yui kecik molek orgnya

Azhafizah Md Nor said...

bestkan kalau baju lama masih ada dan masih muat lagi :)

Dunia Zumal said...

Wah, bagusnya boleh pakai baju yang dulu2. Zumal saiz berubah2 jadi tak boleh la pakai yang lama2.

aRz MoHa said...

Fuyooo boleh pakai lagi dasat nya

Eka Tikah said...

itu untungnye beli baju besar sikit. boleh pakai lama. hikhik