tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, December 01, 2015

Cara terbaik untuk galakkan minum air masak/putih

Siapa jenis susah nak minum air masak/putih?
Jangankan 8 gelas sehari, segelas pun belum tentu habis telan!


Kalau ada, cepat-cepat buang tabiat tak suka minum air putih sebab banyak kebaikan air putih ini. Berganda-ganda baiknya dari minum air manis semata-mata.


Okay, aku tunjuk antara cara terbaik untuk galakkan minum air putih. Tengok gambar berikut.
Korang boleh gunakan pada botol 1.5 liter. Buat garisan & tulis tujuan anda atau kata-kata semangat.





Tapi kalau nak ikut cara aku lagi senang.
Pastikan botol air sentiasa di sisi. Setiap 30 minit/ 1 jam akan teguk air terus.
Bila teguk tu, tutup mata & terus minum.


Haaaaa, kadang sampai tak sedar dah suku minum!
Betullll!
Sekarang sehari aku biasa minum air masak lebih kurang 2 liter mengikut keperluan badan.


Cubalah ya!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Kira Sakura said...

Alhamdulilah seorang syakira jenis senang minum air masak bergelen2 :D

tiga lalat said...

air mineral yg nyaman., ;p

zazanizam said...

wah idea bagus ni..boleh try hihi

Siti Rohaida Yusof said...

setuju tu..akak pun amalkan benda yang sama...satu hari akak akn pastikan 3 ltr air untuk diminum...breastfeeding mom kena lebih minum air

anak denesor said...

bagus gak tuh setengah jam sekali..iera mmg suka minum air..xde masalah..heheh

Mrs Velentine said...

kak mv takda masalah bab minum air masak mmg lebih 8 gelas sehari

nor azman said...

saya jenis jarang jgk

Cikna said...

Kalau cikna guna botol air yg kecik 500ml tu 4btl(pagi, tghri,ptg&mlm)...;-)