tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, August 10, 2012

Hasad dengki harus dielak



Dengki memang ada dalam hati manusia
tapi lama mana harus perasaan itu wujud?
Ingatlah, hasad dengki mendatangkan
keburukan kepada kita!


Jangan sampai diri kita "termakan"
dek kerna hasad dengki yang ada
Jauhilah ia demi kebaikan bersama
^__^



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

24 dak comei sayang YUI:

Myra Jay said...

Bila kita ikhlas pasti tiada rasa dengki di hati..

Begitu juga orang lain, yg penting kena ikhlas ;D

diana said...

sedaya upaya nak elak kan dari orang2 yang ada hasad dengki..takut...

man said...

btl itu jgn ada hasad dengki..klu ada bila hendak berjaya..sila lah dtg ke blog sy..hehhe

ros_reeza said...

memang betul tu.. tak ada faedahnya kalu kita simpan perasaan hasad dengki ni.. baiklah dijauhkan...

anismelon said...

tadi baru bace kat satu blog berkaitan hasad dengki gak..xelok dengki dengki kat org nie..rezeki masing masing

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sama2 kita elak hasad dengki =)

nur anis said...

kalau boleh jangan lah timbul hasad dengki tu..

aTy _faRed~ said...

tu ar kan..kalau jeles sikit pon ley timbul hasad dengki...eerr..akak jeles ngan org keje gomen sebab dapat bonus..hahaha..macamane tu..tapi tak ar berhasad dengki...rezki masing2 kan..:)


eerr..akak tak perasan ar yui mintak alamat akak...kalau tak dah lame akak kasi..!!!! alaaaaa...nak nanges..tak dapat kad raye

izan mama mia said...

betul...buang saja PHD itu...

AnAk dEneSor said...

moga2 dijauhkan dari hasad dengki

ayut said...

nak dendam pon sampai bila.bt penat diri sendrik jer..berbaik itu kan lbh bgus..dh kena makan hasad dengki nnt kang pandang muka pon dh tak mau.mmm..buang2 la hasad dengki tu..tak bawak mane pon.kan?

azizah :) said...

ya Allah harap2 jijah di jauhkan dari perasaan hasad dengki ni..serius PHD ni lama2 akan jd perasaan yg membunuh iaitu fitnah!

Anum said...

jauhkan rasa @ perasaan itu

Kesuma Angsana said...

tq mengingatkan ye

KY said...

menjauhkan perasaan itulah yang terbaik InsyaAllah

AnneRaini said...

Akak memang dengki dgn yui..dengkiiiinyerrrrr...:p

Lyaa Suriany said...

hasad dengki ni mmg susah nk kikis

kdg2 ssh nk prcaya org . dpn baik, dlm hati pnh hasad dengki

Masz Sidek said...

betul tu yui... harus di elakkan...
tak de baiknye menyimpan PHD ni...

semoga kita di jauhkan dr PHD...

najihahfara said...

tak baik dengaki2. Allah marah :)

Aishah Jahirah said...

PHD ni kena kawal supaya tak terjebak...PHD yg positif xpe la,yg negatif tu jauhilah...

Sally Yatiey said...

Tak baik berhasad dengki ni :)

Che Rosliza Che mat said...

Sis paling tak suka orang yg ada penyakit phd...Bila dia tahu kita lebih dari dia..

shida'R said...

xelok ade perasaan mcm ni..ya llah jauhkn aku dr sifat mcm ni amin :)

Wanieys said...

hasad dengki ni buat hati jd hitam...klu kita ikhlas Insyaallah tiada perasaan hasad dengki tu