tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, August 09, 2012

ST 48 # = Jangan lihat keburukan semata-mata



Bila seseorang melakukan kesilapan
jangan asyik menindasnya dengan kesilapan yang sama
kerana mungkin dia telah berubah
sebaik-baiknya tanpa kamu tahu!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

28 dak comei sayang YUI:

Anum said...

good word

eima said...

aku rasa aku paling payah nk bersangka baik... dari dulu lagi gitu ...

slalu ade negetive thinking ....
hhmmmm mmg aku tau tu salah tp disamping tu ade juga positifnye ....

MizzTina said...

setuju... tp ramai lbh suke kondem bila seseorg tu dh melakukan keburukan..

are_lin@yu said...

setuju dgn kata2 ini..setiap yg buruk tu pasti ada baiknya kan ;-)

Nurul ain said...

ok... terasa... :|

KY said...

dan kita tak perlu menilai mereka, kita tak berhak, hanya DIA tahu segalanya

Nurul Husna Mohd Hassan said...

betul tu. kadang2 kebaikan orang tak nampak, orang nampak keburukan je.

Ardini Humaira said...

sama2 kita praktiskan :) be +ve

azizah :) said...

betul2.. di sbalik keburukan dia juga ada terselit kebaikan yang kita sendiri tak tahu..jangan pandai nak kondem jer..

ayut said...

jgn terlalu cepat membuat kesimpulan..kita tak pernah tahu hidup org lain :)

Saya Disini said...

betul3

Eza Boom Boom :) said...

yup!!... tepat sekali... tak selamanya yg jahat tu jahat sampai akhir usia.. tak mustahil, bila dia berubah jadi baik, kemungkinan dia lebih baik dari kita.

Seri Ayu said...

motivasi pg yg amat membantu :)

nur anis said...

betul betul..:)

Cik Puan Rara said...

InsyaAllah.

Bulan Syurga Firdausi said...

betul...lihat buruk diri tapi lihat kebaikan org lain :)

Masz Sidek said...

yup.... kita hamba yg tak sempurna dan sentiasa melakukan kesilapan...

Masz Sidek said...

yup.... kita hamba yg tak sempurna dan sentiasa melakukan kesilapan...

rafflesia said...

betul tu, sebab kesilapan lama, akan diungkit sampai ke mati. tapi orang tu sudah berubah kepada kebaikan. ;((

Myra Jay said...

Setuju!! :)


**Yui, Popia bilis dah sampai tau, malam ni boleh makan...heheee** TQ ;)

anitadiana said...

kak ita rasa itu yg terbaik...

Aishah Jahirah said...

tp mta manusia ni benda yg xelok la yg akan nampak dulu...padahal banyak lagi kebaikan dia yg lain.

Aishah Jahirah said...

tp mta manusia ni benda yg xelok la yg akan nampak dulu...padahal banyak lagi kebaikan dia yg lain.

najihahfara said...

jangan bersangka buruk..x baik

izz iizza said...

syukur la kalau dh berubah ...:)

shida'R said...

btul yui kalau asik tgk bruk mmg kite xkn jmpa kbaikn dia..walau bruk kite blh bg dia ruang pbaiki yg bruk jdkn yg baik :)

aTy _faRed~ said...

yer ar..akak kan kalau gaduh ngan laki akak.. [teeeetttt] biler die nyakitkan hati...akak mesti cuber ingat kebaikan die pada akak..jage akak mase sakit..mase berpantang bersusah payah tuk akak...jadi tak jadi nak marah lame2...sebab kebaikan die melebihi segale...:)

Wanieys said...

think +tive dan selalu bersangka baik...lgpun kita bukan lah sesempurna mana nk bersangka buruk kt orang :)