tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 08, 2013

Makan laksa dengan kicap atau sos cili

Tengok entry Kak Atie pasal laksa pedas terus buat aku terliur. Lama pula rasanya tak makan laksa. Terasa nikmat hirup kuah yang pekat. Mableeesss!


Cara aku makan laksa.


Laksa - kuah tak banyak - kicap/sos cili


Letak sos cili aku bermula dari tengok pakcik aku makan. Nampak sedap. Lalu aku terus cuba dan terus terpikat. Bertambah pekat kuah laksa. Uihhhh nikmat.


Pelik? Ala makanan jugakan. Ikut tekak masing-masing. Selalu letak kicap apa kata nanti try letak sos cili. Suka suka suka.


* Taknak letak gambar nanti bertambah terliur aku. Rindu nak makan laksa mak buat.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

23 dak comei sayang YUI:

Shakira Pathi said...

Lapaq laksa :D

azizah :) said...

memang selera yui pelik.. hahaha

jijah suka makan laksa pure macam tu je.. tu pon dah sedappp!!

Cik Puan Rara said...

letak cili sos.letak kicap? hmm agak pelik tu.

AnneRaini said...

dulu ms sekolah akak suka campur semua benda dgn sos cili..skrg ni dah tak suka sos cili dah..

J.Syazwana said...

memang pelik. haha. tak pernah pulak letak sos cili or kicap. huhuhu. lain org lain selera.

Syida Rasyidah said...

wahh.. asal ada cita laksa ni.. haih!
kalau kte, kte suka makan laksa dengan kicap.. slurpppp sedap :D

shaFazie said...

letak sos cili..yeahh ade geng nie..smelah ngan sis kalau mkn laksa hehe

Rapunzeel Cikilolo said...

tak pernah lagi laksa letak kicap

:)

ieda immi said...

kalau makan laksa dgn kicap lada tuu akak pernah makan .. tapi sos pernah tgk org makan .. so x pelik lah akak rasa ekke ;)

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

nabila zaremi said...

laksaaa..dapnya..tapi orang tua2 pesan kat saya,anak kecik lagi..tak boleh makan laksa lagi...tunggu anak besar baru boleh makan laksa...

Nory Zoulkefle said...

tak penah try lagi makan laksa dengan kicap/sos cili...
sedapp ek??

diana said...

bagi yang makan sos dan kicap ok je..macam akak sos tu memang akak tak makan..jadi agak pelik la jugak..heheh...kalau kicap lak biasanya tengok budak2 je makan laksa dengan kicap..hehe

eima said...

pelik ... tp aku mmg takan try sbb laksa is my fav .. so aku takan rosakkan rasa sebenarnya

Kesuma Angsana said...

tak percaya cuba lagi.. sedap yer !

Nurfaezah Abdullah said...

fae x berapa into laksa hehe.

fae follower #2925 from segmen deqla http://norumara.blogspot.com/2013/07/senarai-peserta-mini-segmen.html

Jie Susanos said...

ooo best tu

Myra Jay said...

Orang Perak memang makan gitu kot :)
Sbb my Dad makan laksa wajib dengan sos cili - orang Selama, Perak :)

Fifi Nadhrah said...

tak pernah terfikir nak makan laksa dengan sos..

IntaNBerliaN said...

akak xpnh try n xpnh tgk lg org ltk sos... sedap upenya yer

Deqla Manjew said...

pernah tgk org mkn laksa tambah kicap.. memula nmpk pelik juga..hihi...

Cik Nur™ said...

kicap tu pernah la tgk..letak sos tu baru tahu ni

ayut said...

ada meh ltak sos...ni mmg bru tahu... :)