tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 29, 2013

Penangan makan bihun segera ketika bersahur

Tak makan banyak pun. Dalam 3 sudu sahaja. Tapi dah cukup membuatkan perut ini meragam tak tentu hala pagi ini.


Aku dah agak benda macam ini jadi. Bajet sekali jelah pergi toilet. Sampai sekarang dah 3x berulang-alik. Sakit perut weiii.


Degil lagi nak makan makanan segera pagi-pagi. Inilah akibatnya.


Konon seronok dapat "melepas" rupanya sekarang aku dah terbabas. Alahai nasib.


* Bihun jenama apa aku taknak bagitahu. Cukup jelah makanan segera itu semua tak sesuai untuk aku.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

25 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi yui :)

wawa syaida said...

kalau wawa...cap ruski memang sedap...pedas kan tomyam....tapi perut memang tak boleh accept...mau kena gi klinik the next day tu...tapi kalau teringin tu bedal jugak ;)

ishy77 said...

seronok sgt 'melepas' yer... terimalah pemabalasan itu.. huhu

cepat baik ye. jgn buat lagi mcm ni.. risau kite

Mimi Azirah said...

tak psl2 menanggung skit perut...
akak pun skit perut nih....smlm mkn tomyam...

nabila zaremi said...

salam yui..

makanan segera tu memang tak elok la.. lagi 1, bihun nie orang kata angin..tak elok jugak nak buat makan sahur,nnti perut berombak..

Liza Licha said...

kesiannya yui. :) jgn makan dah taw pasni

Deqla Manjew said...

dear,, rasanya tu bkn penangan bihun segera tu.. sbb biasanya kalo kita sakit perot harini itu makanan yg semlm punya punca..

IbuNoey said...

kalau dah nama mee segera,elakkanla,nuyui..boleh buat gastrik tu..

beta kupu said...

xpe la yui anggap je la tu proses buang toksik dlm bdn...huhu
tp nnt buka kna lah mnum air suam bebyk ea

IntaNBerliaN said...

nape, yui xsempat bangun nak msk ke

Ibu Lala said...

sabar je la. tak tahan makan segera kut bulan bulan pose ni.

moga cepat sembuh ye.

Myra Jay said...

Akak tak berani nak bersahur menu segera, takut perut 'segera' gak haru..

Sabar ek Yui, tak tahan berbuka takpe.. tapi tu la nk kena ganti balik

eima said...

aku suka PAMA ... tetiba cam teringin plak

boni kacak said...

jadi, leps ni jangan makan lagi mee bihun segera tu. tak elok

azizah :) said...

kesian yui..dah tahu ni jgn bersahur gan makanan segera yer

Nisa Greennnpanda said...

owh..bihun instant ke?
huhu~..sian yui...

shark said...

dh ok ker belum tu..
nk raya ni kne jaga2 ler sket..
kang susah time raya nnti..
hope suma dh ok.

Eca Dwinky Asha said...

hahaha..sedap x bihun segera tu yui?..kikiki..tpi sama la macam eca,perut meragam hari ini.

berbuka semalam masak ayam goreng lada hitam..sayur kacang buncis & makan buah longan..tu yg memulas sampai petang tdi

Cik Nur™ said...

rasanya mcm tahu je bihun ape, sbb bihun segera satu jenama je yg fames.hehehe

Amanina Mads said...

makan mee lain nanti sakit perut

ayut said...

mihun ni biasa mmg tak byk jenama yer..hihihi..tp slalu klu sahur megi jer..mihun tak dah...

are_lin@yu said...

huhu ayu sllu mkn roti ja..kdg mkn brat cpt rsa lpr.huhu

Nisah Idham said...

hai lah sayang.. agaknya terlebih serbuk perasa kot. tu yang terbabas je kot..

take care tau. lain kali makan nasi ye..

Che Rosliza Che Mat said...

mungkin pedas sangat kot...

Nadia Johari said...

kurus dah..hehe