tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, December 18, 2013

Bagaimana boleh terjebak dengan Diet Atkins

Yang mana mengikuti blog aku pasti dah tahu yang aku mengamalkan pemakanan mengikut gaya Diet Atkins. Jomlah baca macam mana aku boleh terjebak.


Serious, kelambakan makanan yang sedap-sedap ditambahkan aku yang suka mencuba & cepat tergoda membuatkan diri tak sedar kilo kilo dah bertambah. Konon salahkan makanan padahal diri tu tak terkawal. Muahaha.


Produk? Macam-macam dah aku cuba. Dari yang murah sampai ke mahal. Dari pengasas yang tiada tittle DR sampai yang ada DR. Ada yang bagi kesan dan ada yang langsung tiada.


Diet Atkins diperkenalkan oleh member baik aku, Ira. Sebenarnya sambil lewa saja kami menyembang tiba-tiba tercerita pasal Diet Atkins. Aku pun laju search google tengok feedback orang. Woowww! Amazing.


Diet Atkin bukannya PRODUK tapi
lebih kepada penjagaan makanan harian kita


Diri makin teruja bila jumpa link group fb Kelab Diet Atkins [ Malaysia ]. Makin bersemangat bila tengok ramai berjaya. Set dalam fikiran, aku sedar memang aku jenis payah turun berat badan tapi at least aku kena cuba!


Yup! Aku start dan beranikan diri dengan "pantang larang" yang terdapat dalam Diet Atkins. 


Mula : 2/12/2013
Tamat : 15/12/2013
2 minggu untuk fasa induction


Alhamdulillah, walau ada cheat tapi aku seronok dengan hasilnya. Tinggi aku 157cm. Sebelum puasa berat aku 64 kg. Sebelum Diet Atkin berat aku 60.5 kg. Sekarang?


Nanti aku story lain sebab entry ini tajuknya BAGAIMANA BOLEH TERJEBAK. Bukan berapa berat aku. Kui kui.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

Chot said...

alaa.bersmbung plak.potong stim..hahah..

Qashmere said...

adoih diet atkins ni dah lama diperkenalkan...sekarang fofular balik. mcm2 cara nak diet kan....semoga berjaya

IntaNBerliaN said...

diet atkins ni kira bknlah org jual barang yg berlambak2 u ek.. kira kawal makan kita la ek?..

ct kektus said...

moga konsisten tau ! baru superb gituu hasilnye. wiwiwi :)

AnneRaini said...

uish dah berjaya ler tu..akak pun tgh diet gak ni. tp bukan diet atkins lah. Diet ikut suka namanya. haha

shaFazie said...

woow 4 kg lost sblm diet atkin nie mesti dah turun lebih kan...bestnye...

Unknown said...

Berahsia pulak yui ye... Hehe, akak pun bakal nak berdiet ni... hehe

Azhafizah MN said...

ni yang sambung diet atkin ni..:)

ecadwinkyasha said...

yui...da la lama eca thu diet atkins ne...tpi xbrani nak cuba..takut tergoda dgn pelbagai makanan..

Chic Na said...

pernah jugak baca psl diet atkins ni.. dia mcm ajar strategi mengawal pemakanan kan.. good luck anyway.. huhu..

Unknown said...

nak join jgk la group tu..tgh plan nk krgkan berat jgk..tp xpenah jd plan tu..

Miss N™ said...

yg penting kena kuat semangatkan..

apapun, caiyokk yui..!

safurara said...

gud luck yui.akk xboleh lah atkins.hehee

Unknown said...

wahh bgs yer.. byk juga sbnrnya produk yg bgs2.. tp kena usaha tanpa pts asa la.. in shaa Allah boleh.. =)

Unknown said...

ok tunggu next entry:)

Unknown said...

laaa baru ni tahu berat terbaru yui.. hahaha