tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, December 30, 2013

RESEPI MUDAH SIHAT : Telur Kukus

Kalau sebelum ini guna microwave, resepi kali ini guna kaedah kukus dari dapur mak daku. Sama juga mudah macam sebelum ini. Campak campak terus masak.




BAHAN-BAHAN ( 1 orang )
1) Segenggam brokoli
2) 2 biji telur
3) Segenggan bunga kobis
4) 1/2 biji bawang besar
5) 1 keping cheese ( taknak letak pun boleh )
6) Sedikit garam/lada sulah ( sebagai perasa )


CARA-CARANYA
1) Masukkan semua dan kukus lebih kurang 15 minit atau hingga nampak masak
2) Siap untuk dimakan


Mudah, cepat dan sedap dimakan. Sangat sesuai untuk orang yang malas masak macam aku. Muahahaha. Ini antara menu aku semasa induction 2 minggu bersama diet atkins.


Selamat mencuba!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Cik Puan Rara said...

gigihnya yui! akk surrender lah.mmg xboleh lah.

Nurzakiah Hanum said...

great

Rizziela said...

boleh try ni.oven tak ada..terbakar.. kukus pun boleh

Cik Muda said...

Semangat btl yui wat DA.. Yui berapa dah weight skg? Good luck... !

Cik Nur™ said...

wahh...senang je..nanti boleh cuba.. :)

♥ Nurul Baidurah ♥ said...

boleh try ni nanti..cam sedap je..

najihah sahami said...

mcm sedappp je.tak berminyak kann. rupa leih kurang cm telur dadar. bleh la try. nk kurusss lps brsalin nnti. hehee

Mieya Atiera said...

Macam sedap je nie

Mimi Azirah said...

Sedapnye...menu sihat

ros_reeza said...

menariknya.. bagusnya Yui, boleh ikut diet tu.. nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan...

azizah :) said...

selalu jijah buat telur dadar gini kukus guna pemanggang ajaib.. mmg sedapp

Deqla Manjew said...

wow.. menarik.. nk try buat utk husband akk la nanti. :)

Azhafizah Md Nor said...

sedap kot!