tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, December 05, 2013

Rupa & bentuk sayur minyak

Sebenarnya aku selalu beli sayur ni kat pasaraya TF. Biasanya nama dia lain. Bila tengok label harga namanya jadi SAYUR MINYAK. Aku pun laju google. Memang betul ramai panggil nama sayur tu macam ini.


Berdasar entry resepi semalam { entry } macam ramai tak tahu kan. Atau mungkin aku rasa korang pernah makan cuma panggilan tu dah jadi lain. Huhu. Meh kita sama-sama tengok rupa sayur minyak hasil carian google.




Kenalkan? Kalau tak salah ada yang panggil baby sayur ke apa. Lupa pula. 




Sayur ini sedap dimasak tumis macam itu sahaja. Boleh jadi sup. Boleh juga terus makan & dijadikan salad. Sedap ok! Crunchy! Yang mana nak biasakan budak-budak minat pada sayur, boleh cuba bagi ini.


So, dah tahu rupa sayur minyak ea. Aku google sahaja gambar sebab aku tahu korang malas nak googlekan? Hahaha.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

IntaNBerliaN said...

akak dah google smlm.. n jumpa gak kedua2 gmbar yg yui tempek ni...

a'aaa ada nama lain... baby apa ntah.. akak pun dah lupa.. hubby ada gak beli.. sedap tumis guna sos tiram tu :-)

shaFazie said...

lorhh sayur minyak namanya.. azie panggil salad je..hehee

Nur A.Z said...

lol..saya x makan sayur..tapi sayur ni nampak sedap bila dalam sup tu..

Rapunzel Cikilolo said...

mcm salad je tengok...

Azhafizah Md Nor said...

tak pasti lak apa nama sayur ni..ok,now dah tahu sayur minyak namanya..selama ade beli tak tahu sayur ape..macam salad n macam sawi..rangup dan sedap!

Nurzakiah Hanum said...

la ye ke nie

Deqla Manjew said...

owhh.. sayur ni.. mmg biasa buat tumis jer.. sup x penah plak..

Nurfaezah Abdullah said...

mcm sayur baby kailan :D mmg sedap :D

Chot said...

semacam salad...adik badik butterhead kot

aizamia3 said...

ok.. akak baru tau nama sayur tu.. akak pun suka sayur tu.. sedap.. ;)

IbuNoey said...

oo.ni pula namanya..nak try nnt la..tak pernah lagi beli sayur ni biarpun selalu nampak kat NSK..

Tihara said...

akak panggil salad kecik..hehe :)

ct kektus said...

saya rajin ok. hahhaa
gigih menggoogle sebab nak tahu. :)

nanakimie said...

macam pernah makan,hee....

azizah :) said...

ooo yang rupanya..huuu tu la nama cam pelik.. tp nama lain lupa apa.. haahhaa

Cik Nur™ said...

serius buat salad mmg sedap..!