tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, December 19, 2013

RESEPI MUDAH SIHAT : Bebola Ayam Mudah

Kita sambung sesi masak memasak simple. Sangat boleh untuk mereka yang berdiet Atkins terutama dalam fasa induction.



Abaikan bentuk yang entah apa-apa ya


BAHAN-BAHAN ( 1 orang )
1) 2 keping isi ayam 
2) Sedikit daun sup
3) Sedikit serbuk lada hitam
4) Sedikit garam
5) Sebiji telur


CARA-CARANYA
1) Ayam direbus terlebih dahulu & carikkan atau cincang halus
2) Daun sup dipotong halus. Masukkan kedalam ayam & masukkan sekali lada hitam, garam dan kuning telur
3) Gaul bagi sebati
4) Bulatkan atau bentukkan dan letak dalam bekas ( jangan tindih )
5) Masukkan dalam peti ais untuk keraskan dahulu ( 2 jam ke atas sebaiknya )
6) Untuk goreng, celup terlebih dahulu dalam kuning telur dan gorengkan hingga nampak garing


* Caranya sama macam buat bergedil juga. Boleh tambah bahan lain seperti bawang, udang, sedikit cili untuk menaikkan lagi selera anda.


Sangat mudah dan sesuai untuk orang malas masak macam aku ini. Muahahahaha!


Pelbagai resepi lain boleh anda cuba. Cari di bahagian header di atas ok. Terima kasih.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

ros_reeza said...

wah.. ringkas dan menarik resepi ni :)

Sally Yatiey said...

Boleh cuba ni ;)

eima said...

nampak menarik ...

Rapunzel Cikilolo said...

rajen masak yui sekarang?

msredcheesecake said...

senang nak buat... makin byk resepi kat sini...hhee

Ayu Zan said...

rajin yui...

Cik Itah@RRP said...

nak try la nanti ni hehe simple..

Nurzakiah Hanum said...

best2 nie emel anum
satanic.soap@gmail.com

Nory Zoulkefle said...

sedapppnya....akak suka jugak begedil...cara pon sama mcm buat ni jugak yer...ok nnt boleh try..

Tihara said...

eh rajin lah ni yui, nampak sedap ni

azizah :) said...

nmok sedap.. resepi simple.. boleh try ni..

Azhafizah Md Nor said...

sangat sedap..akan ku cuba diet atkins ni :)

Noor Atikah Ramli said...

yuiiiii , sedapnyeeeee . hehehee . nnt ika nak try buat la .

Cik Nur™ said...

waahh..garing tu yg sedap tuu.. :)

♥♥ Nur ♥♥ said...

nak cuba resepi ni lah...
singgah n pollow {。^◕‿◕^。}

Deqla Manjew said...

wow.. sedap nmpk..

kingkong said...

thanks ya infonya !!!

www.bisnistiket.co.id