tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, December 16, 2013

RESEPI MUDAH SIHAT : Salad Brokoli Bersosej

Tak suka makan sayur? Kena abaikan entry ini. Kalau suka, teruskan pembacaan anda. Untuk penggemar makanan hijau.




BAHAN-BAHAN ( 1 orang )
1) 3 keping salad
2) 1 cawan brokoli
3) 1 batang sosej
4) Sedikit mayonis
5) Sedikit butter


CARA-CARANYA
1) Brokoli dipotong, sapu sedikit butter & direbus terlebih dahulu bersama sosej
2) Salad boleh dipotong kecil atau dibiarkan seperti gambar
3) Letak mayonis sebagai perasa atau boleh gaul sekali

 * Nak tambah kobis purple, sayuran lain pun tiada masalah. Ikut selera.


Senangkan? Kalau dah bosan makan telur separuh masak pagi-pagi, kita makan pula salad. Lebih segar lebih umphhh!


Ini namanya resepi bermalasan. Huhu.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

21 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

great

Kisah Si Dairy said...

dah lama tak buat brokoli salad..sedap kan..

Kesuma Angsana said...

sedap & berkhasiat ni tq share yer

Sally Yatiey said...

mesti sedap ni ;D

adrianna syaz said...

Memang feveret ni..tiap2 ari kena ada..hehe

Kniedaz said...

akak suka gila ngan brokoli yumyum

najihahfara said...

sedap, nak2 bila tengah fresh salad tu

zulhilmi tempoyak said...

nak.. tp macam kurang rajin lak rasa nak buat gini.. heee

Azhafizah Md Nor said...

banyak dah menu diet atkin yui ni..sangat berguna :)

Liza Licha said...

sedap tu yui.. tenkiu for the recipe

Cik Nur™ said...

simple yg sedap tu.. :)

sesiapa yg nak diet elok sgt bykkan sayur.. :)

syakirah izwanie said...

ce kak yui bg tips untuk kanak kanak riang mcm saya untuk makan sayur? Tengok gambar pun tak berkenan ni. Haaaa.

msredcheesecake said...

Resepi diet.... Akk kalu buat salad kono nak diet... Pas tu buh dressing byk, diet kelaut...hhaaaa

eintan nurfuzie said...

baik tuk kesihatan :)

ct kektus said...

nyum2. kite suka brokoli.

brocoli rebus dengan carrot campur kayu manis dengan lada putih nak kasi rasa sedap sikit. pastu kisar. pon sedap. macam makanan baby2 gituu. hihii

Deqla Manjew said...

sdp gak nih skali skala mkn.. kalo hari2 mmg xleh blah ar.. haha...

ros_reeza said...

mudah kan.. sarapan yang sihat dan mudah :)

Amanda Suria said...

wah, ini antara menu diet yang sihat ni...boleh SA cuba nanti..

^^eKaTiKaH^^ said...

nampak sedap. nak cuba la nnt. hehe

Mimi Azirah said...

hohoho...i likeee...

azizah :) said...

menu org diet! terbaikkk!