tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, December 10, 2013

RESEPI MUDAH SIHAT : Tomyam Putih Sayuran & Udang

Jom kita sama-sama cuba resepi mudah sihat dari daku. Kali ini kita main masak tomyam putih sayuran dan udang ( ada ayam juga ).




BAHAN-BAHAN ( 1 orang )
1) 2 batang sederi
2) Sedikit ayam 
3) 4 ekor udang
4) 2 biji cili padi
5) Sebatang serai
6) 6 keping daun limau
7) Sedikit air
8) Segenggam brokoli
9) Segenggam bunga kobis
10) Sedikit garam
11) 4 ulas bawang putih
12) 1/2 biji bawang besar


CARA-CARANYA
1) Kesemua bahan dimasak sekali dengan api sederhana kecuali garam
2) Garam dimasukkan selepas semuanya empuk


Ok siap. Potonglah ikut kesesuaian sebab tekak sendiri juga nak masuk. Nak masakkan untuk orang buat elok-elok ya potongannya. Nanti nampak tak comel pula.


Selamat mencuba resepi mudah sihat dari daku. Simple itu yang aku suka. Muahahaha!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

♥ Nurul Baidurah ♥ said...

wah..cam sedap jerr...nak cubalah..hehe..

Liza Licha said...

tomyam putih ye ini?
hihi.. sedapnya .. dh lama tak makn

IbuNoey said...

wah,thanx for sharing..simple jer bahan-bahan dia ye..

ct kektus said...

masak tomyam lah paling senang. main campak2 je. hihiii

intanfirdaus247 said...

wah sedap dan sihat n yui

- said...

yui.... dah lama akak xmasak tomyam putih...tgk entry ni..tetiba jekk nak makan tomyam putih..keh keh...

Nurzakiah Hanum said...

simple tp sedap

Qashmere said...

SEDAPNYAA...makan dengan nasi panas

Azhafizah Md Nor said...

tomyam putih pun sedap ni yui..nanti kalau teringin nak try juga :)

AnneRaini said...

xpernah mkn tomyam putih..nak trylah.

msredcheesecake said...

Fes time dgr tom yam putih... Mcm sup sayir ke?

azizah :) said...

terbaikk yui.. simple mudah dan senang di masak :)

Tihara said...

lama dah tak makan tom yam putih..
bese merah je:)

Cik Nur™ said...

nampak sedapp..dan menyihatkan!!
nanti boleh cuba.. :)

Nabiha Zaidi said...

Macam sodapppp je. Macam selera jee.

^^eKaTiKaH^^ said...

ada udang tu buat tambah sedap. hehe. nak try la nnt.

Deqla Manjew said...

x penah lagi try tomyam putih.. tp tgk mcm x pedas jer.. akk suka yg pedas2.. huhu..