tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, December 17, 2014

Cubaan pertama buat flower crown

Kan hari itu aku tidur rumah bakal pengantin. Dia tahu hobi aku bercraft jadi dikatanya tangan aku kreatif. Fuhh, kreatif sangatlah mak jemah. Benda seni ini hanya hobi aku saja. Huhu.




Bahan semua dah ada. Aku pun mulakan tanpa tengok panduan lain. Konon terus saja buat. Bila dah siap satu, tengok macam ok ja. Macamlah. Hahahahah.


Aku buat setengah sahaja. Tak perlu letak bunga keliling sebab gambar pun nak ambil di bahagian depan saja. Test di kepala ok juga. Jadi, siaplah 9 pcs.


Bahan :
1) Dawai ( sambung jadi bentuk bulat )
2) Gam hijau ( yang selalu ada pada bunga telur )
3) Bunga & daun ( pilih yang kecil )


Itu sahaja bahannya. Yang penting jari jemari yang membentuknya. Harap oklah bila pakai flower crown ini nanti. Aku main hentam saja. Hahahaha.


Nak lagi senang, beli siap. Ada jual di Mr DIY.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

Azhafizah Md Nor said...

cantik!. Kalau tangan berseni buat ape pun cantik dan kemas

IntaNBerliaN said...

mmg yui kreatif pun...

haa dkt diy akak ada tgk aritu... tp xpasti plak brp rm

Lynn Hamzah said...

comeynya...singgah dan terus follow...

Nur Inani said...

cantiknyaaa :)

vironica said...

bunga hijau? yang macam selotape tu ye?

AnneRaini said...

akak terasa nak pakai benda alah ni tp segan..hahaha. beli untuk Suci jelah.

Diana Rashid said...

betul..tangan yui ni berseni..hehe

anamizu said...

org seni mmg kreatif. cantik je tu Yui buat hehe

Nadia Johari said...

bahan sikit..nak buat pun senang sebenarnya tapi malas..haha

Eca Dwinky Asha said...

aritu beli flowerheadband rm10/pcs...klu buat sendiri xsampai kot rm2 tuk beli bhn & buat banyak2...