tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, December 09, 2014

Rasa tak menentu

Aku tak tahulah kenapa bulan Dis 2014 seperti banyak menguji aku
Padahal, ikutkan sama macam bulan-bulan sebelum ini
Bezanya tak banyak mana!


Banyak "cabaran" aku kena tempuh
Kadang banyak fikir pasal orang lain dari diri sendiri
Lebih pentingkan perasaan orang-orang lain dari perasaan sendiri


Fuhh!
Rasa macam "teraniaya" tapi memikirkan kebaikan, teruskan juga
Akal selalu mengingatkan, segala kebaikan ALLAH suka
Maka kita manusia khilaf, haruslah perbanyakkan kebaikan
Jauhi keburukan


Bayangkan
Hari ini baru 9hb
Baru seminggu dalam 4 minggu di setiap bulan
Banyak dah yang berlaku


Apa pun
Aku harap semuanya baik-baik
ALLAH, permudahkan urusanku....







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

ziezah.com said...

moga di permudahkan yer yui..

jijah pun tahun ni mmg banyak dugaan, malang berlaku.. tp semuanya dapat tempuh dgn tenang..heee

Diana Rashid said...

sabar...tempuhinya dengan kuat dan jangan mengalah..(cakap pandai la..kan??hahahah)

Nurzakiah Hanum said...

insyaallah

CikSiti said...

sabar ye modah dpermudahkan.. =)

CikSiti said...

sabar ye modah dpermudahkan.. =)

Ann Ishak said...

ingat yui, Allah hanya menduga pada umatnya mengikut kemampuan umat tersebut, kiranya yui mampu untuk mengatasi dugaan ni...yakin dengan kekuasaan Allah :)

Nurfaezah Abdullah said...

semoga dipermudahkan segala urusn sis yui :)

Azhafizah Md Nor said...

semoga semuanya baik baik je yui..be strong

Rahim WG said...

ada beberapa perkara yang bila kita fikirkan kita akan terlalu risau sehingga menyebabkan kita sering beranggapan sesuatu yang buruk walhal apa yang berlaku adalah satu pertunjuk tetapi sukar dilihat kerana keadaan menyebabkan emosi kita terganggu. Jadi sentiasa kekal tenang dan cuba berfikir di luar lingkungan.

Ibu Fahim said...

Fokus pada sasaran dan cita-cita...Yang lain-lain tu pandang sebelah mata, tutup telinga sebelah, buat dua2 pun lagi baik. :-)

Semoga peroleh kejayaan dunia akhirat, Amin. :-)

Liza Licha said...

keep calm ye yui :)

anamizu said...

ujian dtg ada hikmahnya kan Yui.
moga baik2 saja Yui kat sana :)

QUEENPINK said...

Sabar separuh daripada iman.