tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, December 24, 2014

Musim hujan & banjir

Sekarang cuaca tak menentu. Dah beberapa hari hujan sepanjang hari. Di SS & Ipoh pun sama. Apabila hujan berterusan, tak mustahil banjir melanda dan itulah yang terjadi di beberapa tempat dalam negara kita.


Kelantan banjir teruk. Terkini di Kuala Kangsar pun sama. Area kampung aku di Lasah pun dah mula air naik. Risau sangat. Apabila situasi macam ini terjadi, banyak aspek yang perlu dititikberatkan.


Sama-sama kita doakan saudara kita yang menghadapi situasi banjir dalam keadaan baik. Doakan moga air surut dan mereka dapat pulang ke kediaman masing-masing.


ALLAH sedang menguji kita.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

7 dak comei sayang YUI:

Nur Inani said...

mudah mudahan semua mangsa banjir selamat :)

Ezy Loy said...

arap sumenye selamat..
=(

Lynn Damya said...

Salam, betul tu yui...sedih tgk, tp insyaAllah, pd yg sedar ini ujian Allah, insyaAllah mreka boleh tenang hadapinya :)

CT Humairah said...

ya Allah sungguhla akak jadi seram dok tengok gambar gambar yang disebarkan di wasap. besarnya ujian and dugaan diorang. yang kuala kangsar tu akak penah singgah tempat jual kuih kuih time puasa. subhanallah..

anamizu said...

Yui di Lasah ke? tgk berita jam 8 tadi makin teruk. moga2 semuanya selamat. hati2 Yui..

ziezah.com said...

kesian betul tgk mangsa2 banjir tu.. hilang tempat berteduh.. rumah musnah.. Allah.. harap2 tak berlarutan lagi

Azhafizah Md Nor said...

harap harap air mula surut..