tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, June 30, 2016

Berhati-hati ketika membeli

Dalam kerancakan kita untuk membeli belah terutama dengan barang yang melibatkan penurunan harga dari kebiasaan, pastikan lebih teliti.


Teliti yang dimaksudkan,
Belek barang, tengok keadaan, tengok tarikh luput. Macam kes aku kat bawah ni.





Aku hampir terambil dengan air kotak yang dah tamat tempoh. Sungguh menganiaya atau tidak sengaja itu aku tak pasti. Yang penting kita sebagai pembeli kena lebih berhati-hati.


Kejadian ini terjadi di Aeon Station 18, Ipoh. Mana-mana mall pun akan terjadi perkara macam ini.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

5 dak comei sayang YUI:

Siti Nurzafirah said...

betul tu.. selalunya yang murah ni memang dah nak expired.. kita lah yang kena alert sebab dah banyakkan, naik juling mata deme dok perasing

eima said...

byk kali dah hampir terkena ... klu nak beli air kotak yg tgh sale tinggal harga rm1.89 cthnye mmg ai belek dulu tang date tu ... sbb ari tu pernah sekali hampir nak terambil tarikh luputnye esoknye .... gile haiiisshh

AinAthirah Anuar said...

Pasaray besar mcm ni, selalu sebab terlepas pandang la tu. Kita sebagai pengguna kena berhati2 masa nak beli barang tu.

PeRdU cINta said...

Betul YUI..macam strategi pun ya juga sebab pernah juga akak alamai perkara sebegini..ianya disusun pada rak dan tempat yang sama..adakala seolah diselang selikan..memang kena teliti tarikh luputnya..

orked violet @ SYA said...

same.

uwaaa

yui! dulu kite slalu jalan-jalan sana konon shopping.

x saba nak balik perak raye nih. hiks