tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, November 14, 2012

Buah Rambutan

Sekarang ada sesetengah tempat dah berbuah lebat rambutannya. Nyum nyum. Haritu makcik aku ada bagi rambutannya. Manis! Besh besh.




Paling suka jenis yang senang nak kopek. Ala yang tak tertanggal sekali kulit tu. Sedap sungguh! Kat kg korang dah musim buah apa? Kg aku dok nampak durian tengah hebat berkeliaran. Eh! Bahasa apakah ini? Haha.


# Slow slow balas jejak dan update senarai peserta. Alhamdulillah, ramai sudi join. Oh ya, perut aku memulas ni dari pagi! Pening!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

22 dak comei sayang YUI:

azizah :) said...

duk sabah ni tak tahu musim apa dah..hehe tapi memang suka makan rambutan.. cuma tak leh makan banyak la sebab boleh buatkan selsema batukk wooo~~ hehe

Anum said...

wow sedapnya nak skit

ayut said...

aritu nmpk rmbutan gak....sdap je tgk.huhu..kat kg tak tahula ada yg berbuah ke tak..nnt nk tpon kg la taye :D

Aishah Jahirah said...

masa blk prk raya aji ari tu kecik dan hijau lagi rambutan..agak2 sempat ke x nanti nak merasa. durian n rambutan menjadi kat kg thn ni...bestnya...

Cik Muda said...

sorang member bawak cempedak balik dari kampung . johor... musim cempedak la kot sekarang ni kat johor....

Mrs Velentine said...

skg di sabah musim durian,rambutan

KY said...

akk suka rambutan kuning..manis...

Nyue said...

yui..sedapnya rambutan tuu..cnfrm manis kan...pos nyue ckit...

Noraim said...

a'ah, pokok kat rumah tu baru nk masak. kalau nk mkn panjat je pokok tu. hihi.

Myra Jay said...

Akak suka makan rambutan macam Yui gak, lagi sedap kan ;)

IntaNBerliaN said...

wah sedapnya... ni yg akak nak g ulu kuang ni, nak tgk buah apa yg sedang berbuah.. hihi

Qienah said...

suke sangat rambutanni..
lama xpergi kebun, dulu memang selalu gak panjat pokok rambutan..kutip buahnya..:)

najihahfara said...

sy baru lepas melantak rambutan hehe

Cik Nur said...

rasanya tempat nur ni musim durianlah.. tgk byk org jual durian tepi2 jalan.. :)

eima said...

org kate yg kuning lagi sedap dr merah betui ke...aku rasa cam sama je yg pasti dah lama tak mkn ....

Nora Karim said...

sedapnya rambutan...

ct kektus said...

rindu nak makan rambutan kuning ! kat rumah pokok rambutan jenis ni dah kena tebang. -_-

nanakimie said...

umah nana non stop rmbutan n durian,,ada je org bagi,tp durian tu ayah yg dok beli,heee.....rambutan la org dok bg:)

Azhafizah Md Nor said...

yang pastinya kat segamat musim durian..sadly,fiza tak makan durian..tapi hentam rambutan banyak banyak..sedap!

C'Jai said...

kat sini pun rambutan dah nampak merah kuningnya..

Che Rosliza Che mat said...

baru minggu lepas makan rambutan...mak mertua bawak...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

buah rambutan sedap..akak pun suka...tp xbleh mkn banyak nanti batuk pulak