tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, November 01, 2012

ST 56 # -Nasihat salah, tak nasihat masalah

Andai nasihat yang ku berikan
tiada gunanya buat dirimu
abaikan saja..


Carilah insan yang benar-benar memahamimu
yang boleh menegurmu
baik burukmu


Kerana aku tahu
tiada siapa yang sanggup bersuara
disaat kau perlukan nasihat
kerana mereka 


Hanya ada disaat kau senang!
dan saat kau berduka pasti
akan mencari aku...


Tak mengapa
kerana aku sabar menanti
walau apa terjadi
kau tetap darah dagingku....





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

28 dak comei sayang YUI:

Anum said...

good share yui

anitadiana said...

bagus yui..kak ita pun suka kawan yg boleh tegur kak ita..

Mrs Lurve said...

sama2 saling tegur menegur..

Sue Echan said...

asalkan yui da mnunaikan kewajipan yui pun dah memadai :)
terpulang pade yg menerima nasihat..

Hazmin Hamudin said...

Kalau dah buat salah tu, eloklah ditegur dan dinasihatkan... :)

Mrs Velentine said...

air dicincaang takkan putus

wahida said...

takpe, sabar ye...
lama2 dia akan tersedar tu...bykkan doa...

ayut said...

klu drah daging ni Yui...bisingkan jer pd ayut..lantak dia klu dia tak terima..tanggungjawab kite.sbgai kakak mmg tu la perangai adik.tak boleh ditegur.nnt lame2x dia paham la tu..huhuhu.sbb ayut adik,mgkn tahu la kot..tu klu adik beradik la..klu sedara mara biar keluarga dia sndrik ada :)

mama aryan said...

teguran & nasihat itu tandanya sayang..

PinkUmmi said...

keep it up yui

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam yui...klu nk trgur pon kena kena pada tpt & situasinya.Semoga trguran yg baik..menjd panduan buat kita.

Tihara said...

as salam

bab adik beradik ni mmg sensitif sket..bila amsing 2 dah besar dan dewasa..situasi dah tak sama mcm dulu2..semuga semuanya ok ye yui :)

AnneRaini said...

tak dgr dah..hehe

are_lin@yu said...

luahan ati yui ya ;-)..moga ada yg terbaik ya..

Nyue said...

xpe..sama tegur menegur yea....sabar yea yui :)

MarliaMarble said...

bagus..share dekat kawan tu..! :D

eMMe said...

org lain nye masalah..kite gak kene pkir kan..kan.. tapi kalo kite nasihat, takleh terima, terpulang...

Eca Dwinky Asha said...

haish..susah btl org xnk terima teguran ne.

dwaty said...

kalau bab darah daging ni... walau buruk dan susah mana pun... kita tak sampai hati baiarkan mereka sendiri...

nanakimie said...

moga diri ini sentiasa
+ve pada setiap teguran:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

saling tegur menegur tu perkara baik..tp klu nak tegur kena ada juga caranya kan :)

Rapunzeel Cikilolo said...

ada kala kite kena bezakan org yg kite perlu nasihat atau tak. sebab tak semua org suka dengar nasihat. buat buang masa je kan?

Nisa Greennnpanda said...

tegur2 sy gak eh yui~..

shidaR said...

sabar lah yui..kalau dah darah daging ssh sng dorg cr kite gak..walau sbruk mna pn tetap drh dgg :)

azizah :) said...

kalau dah darah daging ni yui air di cincang takkan putus.. nasihat je sedikit banyak ada juga yang masuk dalam kepala dia tu..hehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

yang penting kita nasihat. mungkin ada nasihat2 yang dia dengar :)

Che Rosliza Che mat said...

yang penting kita beri pendapat dan nasihat...orang tue nak dengar atau tidak biar pi jerlah..

Saya Disini said...

setiap orang mcam perangaii...msa susah bru ingt kita kn