tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, February 25, 2014

Antara air dan elektrik yang mana lebih penting buat anda?

Kalau diberi pilihan TERDESAK, antara air dan elektrik yang lebih penting untuk aku, haruslah aku pilih AIR. Kenapa air? Sebab macam-macam kegunaan air.


Aku lebih pentingkan air sebab macam-macam yang dibuat dengan air. Masak air, mandi, air besar, air kecil aishh macam-macam tau.


Tengok berita yang Selangor akan dikenakan catuan air, aku pula yang cuak. Kena habis berjimat cermat untuk kegunaan air. Alhamdulillah Perak tak kena lagi macam itu selama aku hidup 26 tahun ini.


Kalau elektrik takde takpe lagi sebab setakat berpanas, bergelap sekejap. Kalau air? Nayooo la den.


* Bermula hari ini hingga khamis sedikit sibuk untuk urusan lelong barang kemas. Maaf kalau lambat terjah



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

- AZIE - said...

air lg penting...kalo xdpt mandi sehari..boleh pinau biji mata nie

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah pagi selasa dik...memang air yang sangat peting dalam kehidupan kita..

eima said...

dedua penting tak de air tak le lektrik ...cam ne nk jana lektrik tak de air .. nk jana guna bahan api lain cam arang batu ngan petrol ...kos tinggi .... sistem solar pun ok tp jual mahai sgt kat TNB ... TNB jual api kat pengguna kos lebih rendah dr dibeli ....

eh ape yg aku melalut ni tak jwb pun soklan yui .. hahahha

Nurzakiah Hanum said...

salam dan selamat pagi
singgah sini jap

Hazmin Hamudin said...

Memang air ni sangat penting. Nak minum bagai semua tu. Takkan nak minum letrik lakkan. Haha

Rizziela said...

dua dua penting tp paling penting tentulah AIr

Fiza Rahman said...

Baik tak der api dari tak der air.

shaFazie said...

betul yui akak pun sama pilih air,bagi akak air memang penting bayangkan lah kalau tanpa air kita macamana

akak dah siap tadah2 air semalam sampai basuh2 semua baju,air nak kene catu sbb akak dok sel

Cik Nur™ said...

Nur sama macam yui...pilih air..
penting tau air ni....

Azhafizah Md Nor said...

betul tu yui..biar takde letrik dari xde air..apepun dua² penting :)

[sutera kasih] said...

sebenarnya dua2 pun penting, tapi kalau dibagi dua pilihan, saya pun lebih pilih air hehe

Deqla Manjew said...

dua2 penting.. tp antara 2 tu, akak rasa air jauh lebih penting.. :)

azizah :) said...

paling penting air la.. nak2 kita ni duk rumah nak masak,mandi semua gunakan air kan..