tentang
banner
tutor
fb
home

Saturday, February 01, 2014

Kemalangan meningkat terutama ketika musim perayaan

Perasan atau tidak, percaya atau tidak, kadar kemalangan naik terutama ketika musim perayaan. Ketika musim cuti yang lebih lama.


Siapa yang nak kemalangan terjadi tapi sikap dari diri sendiri samada kecuaian atau mungkin kerosakan dari kenderaan sendiri yang boleh akibatkan kemalangan terjadi.


Bahaya ada dimana-mana. 


Kita dah berhati-hati tapi ada orang lain yang cuai. Orang lain berhati-hati tapi kita sendiri pula yang leka. Apa pun, jaga diri jaga keselamatan.


Tak perlu tergopoh gapah untuk sampai destinasi kerana orang yang anda sayang pasti sedia menanti walau cepat atau lambat =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

7 dak comei sayang YUI:

Ann Ishak said...

biasanya bila cuti panjang, ramai yang keluar pergi bercuti. secara tak langsung lebih ramai/banyak kenderaan di atas jalan raya :)

Cik Nur™ said...

itulahkan, patutnya raya2 ni pandulah pelan2kan.. :)

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah di February dik..semua nak berlumba d masa perayaan ni...Diana selalu ingatkan Hubby akak..pandu perlahan..

azizah :) said...

apa2 ingat org tersayang yg menunggu tu

azizah :) said...

apa2 ingat org tersayang yg menunggu tu

Azhafizah Md Nor said...

bila kenderaan banyak,mulalah ada sikap negative kat situ..huhu..apepun baca doa sebelum memulakan perjalan moga Allah lindungi kita dan selamat dalam perjalanan pergi dan balik :)

Shida Radzuan said...

kdg2 yui..kita bhati2 tp org len yg xbhati2 kite skali tkorban oleh org yg xbhati2..ni..