tentang
banner
tutor
fb
home

Sunday, February 16, 2014

Perasaan banggakan diri atau berlagak

Bila kita tanya tentang A
Bagi saja jawapan tentang A
Jangan seperti riak menambah cerita lain
Kisah B hingga Z
Sambil bercerita sambil bangga dengan apa yang ada


Alhamdulillah dengan kelebihan 
Bersyukur dengan apa yang diberikan
 Bersederhana dalam setiap perkara


Contoh situasi :

A : Kita makan kat gerai makcik kiah kejap lagi ya?
B : Aish, taknaklah. Gerai kecik, panas takde aircond.
Kita p mekdi jelah. Selesa, ada wifi lagi.


Ingat! Sebelum wujud mekdi
gerai tepi jalan yang lahir dahulu
Jadi, jangan nak over tak bertempat
Berkata ikut sedap
Takut nikmat kelebihan ditarik ALLAH


Moga kita sama-sama dijauhkan seperti itu





 




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Nur Inani said...

bersyukur dengan apa yang ada sekarang. hidup scara bsderhana lebih baik :)

Cik Nur™ said...

tak ada yang lama, tak adalah yang baru kan.. :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui..betui tu,jgn la trlalu berlagak sgt.Cuba klu ngah pokai,kedai tepi jln la ko cari..xdernya nk g mcD tu!hihi

ayut said...

Moga dijauhkan sifat bgini...amin...

Ayu Zan said...

ada je orang gitu kan

shaFazie said...

betul-betul

peringatan bersama kan yui

ros_reeza said...

moga kita terhindar dari bersikap sedemikian.. walaupun Yui hanya bagi contoh kat atas tu, tetap Ros nak bagi pendapat.. ap salahnya makan kat gerai makcik tu.. amboi eksyen benar nak makan kat tempat berair cond bagai..

Shida Radzuan said...

shida plg xsuka mkn mcd etc.. tpksa baru mkn kalo ade plihan mmg xmkn hehe..

Fifi Nadhrah said...

tak suke org macam ni.. selalu bo layan je..

Deqla Manjew said...

moga kita dijauhkan dari sifat riak.. Allah murka nanti..

azizah :) said...

kedai tepi jalan tu la sedap tau! ade jugak org macam ni.. berlagaknya...

Azhafizah Md Nor said...

kes lupe diri tu..