tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, February 09, 2015

Bakal potong streamyx

Aku rasa dah lebih setahun abah aku langgan streamyx di rumah. Sampailah dalam 2 minggu lepas, adik aku perasan dah beberapa hari internet tak dapat guna.


Dia telefon, dan bila diselidik katanya modem ( entah betul ke tidak ejaan ) rosak mungkin disebabkan kilat yang kuat.


Uih!
Dalam fikiran aku, ketika itu dah beberapa hari tak hujan. Kalau hujan memang jarang kami nak on streamyx itu. Itu rasa pelik.


Penyelesaian?
Disuruhnya ganti yang baru dengan bayaran lebih RM 100.


Bila difikir, aku guna pun hari Sabtu & Ahad. Dengan bayaran lebih RM 100 untuk penggunaan dalam 8 hari sahaja, macam tak berbaloi. Jadi keputusan aku, aku minta abah aku batalkan penggunaan streamyx.


Jadi sekarang, tunggu bil terakhir. Tapi tak pastilah kalau ada bayaran lain pula. Mana tahu kot ada kontrak tersembunyi atau terbuka yang kami tak perasan. Harap selesai dengan baik.


Zaman sekarang, penjimatan harus diutamakan.


Dah fikir nak guna yang lain. Nanti aku share.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Inani Hazwani said...

kita pakai TM dekat rumah ni ^^

Chot said...

Biasa ad kontrak...tp xsure bpe lame...kalo unifi 2 tahun...better check...

ecadwinkyasha said...

eca nak downgrade dr 2mbps g 1mbps...sbb mcm rsa rugi je guna...sehari dlm 4 jam je guna streamyx..bila call streamyx, dy suh g tm point.bila g tm point, dy nak juga penama streamyx tu yg dtg..penama mama, tapi segala pembayaran eca...kacau tul lah dorg ne.klu nak upgrade anytime ble pula melalui phone.

emmadianablogspot said...

Hai

Saya ada buat GA , Sudi tak join ? http://matalensajemariberceloteh.blogspot.com/2015/02/1st-giveaway-wanitabesiberbicara.html

Anonymous said...

huhuhu.

online kt rumah pakai phone jer...

hmm

Anum said...

anum pun pakai tm je

Wak Lat said...

Salam .Hee kebetulan saya pun baru memotong streamyx dirumah saya juga.

ezy.fia said...

streamyx ni kdg2 jem jgk..
haha

eima said...

kami guna yg free je .... kat HP ni pun tak de tenet hahahha

Unknown said...

akak pun pakai streamyx..tak pernah ada masalah dekat 3 tahun dah ni..pernah sekali dua tak boleh buka..tapi suami akak buat cemana entah..dia google tutorial kat blog mana entah..terus boleh..

Unknown said...

dulu umah kitorang pn pkai streamyx..dh lama guna xingt da btaun2 la.tp stat awal taun last year, dlm sebulan tu mst ada seminggu mcm tu xdpt guna.asyik klua yg kuning tu dkt connection.call tm, tgu diorang dtg atur kn dlm 3/4 ari baru dtg umah.ok balik.tp the next next month ada lg jd mcm tu.last2 kitorang ptong je.sbb dlm sbulan, 2 mgu cmtu je dpt guna.hurm..

Unknown said...

Eza baru je ada streamyx dalam sebulan ni.. Mula2 tu ada masalah jgk. Xda connection. Eza kol la contractor yang pasang hari tu, sebb dorang tm x datang kan.. Still x dpt jugk internet. Last2, dia suruh kol 100. Baru technician kat Hq tu yang settlekan masalah tu. Skrg, masih x dpt telefon rumah. Huhu.

Azhafizah MN said...

fiza pakai streamyx dekat 2tahun okay lagi setakat ni.

Azwa said...

yui, kemungkinan besar kena kilat tu betul. just share knowlegde yg x seberapa ni.. masa off modem streamyx tu kena cabut sekali wire yg hubungkan modem dgn wire telefon. ni cara terbaik utk elakkan modem dari terkena kilat. :)