tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, February 27, 2015

Bekal orang bujang : Ayam perap cincai

Edisi bekal seterusnya. Ini makanan aku untuk breakfast. Petang perap, pagi esok terus bakar. Senang untuk orang malas macam aku.




Aku pilih bahagian peha 6 ketul RM 6


Perap dengan :
Ground cinnamon ( serbuk kulit kayu manis )
Serbuk lada
2 ulas bawang putih ( cincang halus )
Sedikit minyak bijan/zaitun
Sedikit garam


Semua bahan agak-agak sahaja. Perap sekurangnya 1 jam. Lebih pun takpe. Kemudian bakar selama 30 minit dengan suhu 190' api atas bawah. Boleh juga guna pemanggang ajaib.


Cicah dengan sos lada hitam dan sos cili. Layan!


Sebenarnya banyak lagi bahan perap lain boleh tambah. Ikut selera masing-masing. Yang ini versi cincai a.k.a malas. Huhu.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

Inani Hazwani said...

perap cincai cinxai pon nampak sedap tuu ^^

Mayang ABDUL RAZAK said...

wah sedapnya, selamat beratkin, akak tak la bila nak stat..

tiga lalat said...

Salam. Hee tak baik tau anak dara malas-malas gitu ;p ayam perap cincai pun nampak sedap juga.

Nurzakiah Hanum said...

sedap tue

AnneRaini said...

sedap sedap..bak sikit.

kehidupan sihat said...

sedap ye..wat breakfast kenyang sampai lunch hour ni...

salam perkenalan :)
jemput ke blog nana

shaFazie said...

sllu cincai2 itu yg sodap yui hihi

zazanizam said...

terbaik la yui.. kira rajin dah tu buat sndri org malas jwbnya beli kedai je hahaha...

lynndamya said...

Salam, aduhai...terliur sudah ni, hehe terbaiklah!

Ezy Loy said...

saye bse perap ngn sos lada itam + kicap + sos tiram + lada sulah + lada itam.. hihik

Azhafizah Md Nor said...

sedapnya makan macam ni.terbaik!