tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, February 10, 2015

Pendapat penggunaan hundle xs YES

Sedia maklum, streamyx bakal dipotong. Memandangkan hp celcom untuk bisnes kecil Nurul Yui Collection & ia bergantung sepenuhnya pada wifi sebelum ini, maka aku kena cari alternatif lain.


Ada kawan pakai YES.
Aku jumpa & bertanya dengan ejen di Giant, Tambun.




Aku mencari

1) Mudah untuk digunakan dimana saja
2) Boleh guna untuk lebih 3 gajet dalam satu masa
3) Ada talian/coverage di tempat biasa akan aku berada


Maka hati lebih terpikat nak mencuba huddle xs. Sebelum apa-apa perkara pertama memang aku tanya tentang coverage. Buat apa guna kalau line teruk. 


Ikutkan apa yang ditunjuk, ada kontrak selama 2 tahun. Aku tanya dia, kalau dalam sebulan tiba-tiba aku batal, berapa bayaran aku perlu buat. Ada plak dia jawab, tak pasti sebab itu center yang uruskan. 


Apa yang aku baca, kalau kita batalkan, kita perlu bayar baki yang ada dalam tempoh kontrak. Asalnya aku nak pilih 68 untuk 4gb, tapi bila fikir, baik ambil yang rendah. Nak tambah kuota, topup saja. Sebab kita tak boleh downgrade gb ok, hanya boleh upgrade!


Sebenarnya aku baru bayar booking RM 50. Jadi nak tanya pendapat kalian, kalau ada yang menggunakan YES, okay atau tidak?


Pendapat kalian sangat daku hargai.


Kalau dulu kontak setahun saja. Makin "cerdik" sekarang. 




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Unknown said...

menarik jugak ni dear. kat tempat Eza takda lagi ni..

Anum said...

x pernah pakai

AMIIZAA@Mieja said...

salam yui

pernah kawan akak pakai dulu katanya line kurang ok.

Sally Samsaiman said...

dulu pernah jugak tanya tapi tak berapa pasti kenapa tak jadi ambil ek...hmm...nnt kena selidik balik...lupa dah..

Athirah said...

kawan saya ada guna, nampak mcm menarik je... hehehe,,, ok je rasanya

eima said...

hmm tak leh jawab kami pakai yg free je kat rumah tu

Inani Hazwani said...

tak pernah guna lah pulak yes. sorry yui :)

jie susanos said...

xtau plak pasal yes tapi nape ptong streamy..

ezy.fia said...

saye xgne yes..
saye gune digi..
rm65 8gb.. tp tkot tmpt awk xde line digi pulak.. heee..

ok je kot pkai yes ni.

Unknown said...

saya pun macam nak guna ni gak. abg saya dapat huddle ni free sbb beli kereta proton. free guna 1 tahun. so tak tahu payment macam mana.tp bab line setakat ni memang bagus. biasa kalau jalan or balik kg, subscribe broadband celcom. setakat ni, mana yg celcom xde line, yes ni mesti ada. smpai kat kg pun, celcom xde line, sedara guna maxis pun xde line, yes tetap ada.. :)

Unknown said...

tak tahu la yui..sbb jijah pon nak cari line wifi jugak ni..

Azhafizah MN said...

takde info pulak pasal ni..tunggu mereka yang ada antara dua ni boleh jawabkan

Unknown said...

YES laju juga.. tapi tengok coverage la.. baik yui chck coverage YES tmpt yui dulu