tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, February 26, 2015

Supplement tambahan untuk diri sendiri

Bila umur dah makin meningkat, keprihatinan terhadap diri sendiri lebih bertambah. Ecehhh ayat! Tapi memang betul pun. Apa guna kita mengejar lain kalau diri sendiri terabai.




Vitamin redoxon - RM 15
Blackmore - RM 22 ( harga diskuan di Guardian )


Buat masa ini, 2 jenis supplement di atas aku amalkan. Vitamin C itu ramai orang cadangkan sebab ada tambahan zinc, Multivitamins & mineral pula untuk kecergasan diri sendiri.


Sebelum ini amalkan vitamin c biasa & vitamin rosehip. Sekarang bertukar jenama lain. Cari yang lebih jimat tapi bawa manfaat yang sama.


Makan sebiji sehari. Multivitamin aku ambil selepas breakfast & vitamin c selepas dinner. Agaknya betul tak cara pengambilan aku?


Kadang aku ambil cuka epal & kapsul minyak zaitun. Itupun bila rajin. Hehehe.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Lea IsNawi said...

rajen amek supplemet..
sy ni dh pregnant pun time rajen baru makan vitamin..lupa sokmo.

hukhukhuk

Anum said...

assalamualaikum
singgah pagi
bagus kan

Inani Hazwani said...

saya pun tengok akan kawan ramaia yang ambil supplement blackmore tu ^^

eima said...

Ok la tu ....akak kekal dgn vitalea dan vita c shaklee
Semoga kekal sihat dik

Siti Sharini said...

saya prefer makan kurma, kismis, buah n sayurr.sebab vitamin ni selalu lupa nak makan hehe..

nway semoga kita sentiasa istiqomah menjaga kesihatan..nak beribadat pun senang kan

wahida said...

mmg kena amek supplement..nak2 macam aku dah punya 3 anak, balik kerja penat, nak urus rumahtangga pulak...so, supplement itu mmg perlu utk kekal cergas...

zazanizam said...

bagus yui! kza pun mkn vitamin c tu hihihi..

ezy.fia said...

bagus yui..
utk kesihatan dalaman dan luaran..
=)

Unknown said...

bagus yui..jijah ni xrajin makan ubat..hukhuk

Unknown said...

eza mmg consume vitamin redoxon tu dear. hihi. samalah kita. skrg dah ada perisa blackcurrent dah. heee

lynndamya said...

Salam, wahh..bagus makan vitamin..sy ni kalau beli, confirm malas nak makan ikut aturan lepas tu..payah betul..haha :p

Azhafizah MN said...

Bagus ada supplement kan