tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, February 05, 2015

Minyak masak habis?

Aku rasa dah dekat 2 minggu lebih mak aku asyik mencari minyak masak botol 5 kg tu di merata-rata kedai di SS termasuk Mydin & Tesco Ipoh.


Hampa!
Itu je perkataan yang boleh diungkap. Pelik bila yang botol besar langsung tiada stok! Rak kosong. Yang ada hanya botol kecil & 2 kg sahaja.


Semalam cuba "selidik" tanya tauke kenapa yang besar dah habis. Apa dia jawab?
" Itu lori mogok "


Aik!
Kalau mogok, yang kecil itu semua dah tentu takde. Aku syak lain. Entah-entah nanti minyak masak nak naik harga. Jadi, sorok awal-awal. Mungkinlah tapi aku harap itu tak betul.


Semua benda nak naik, dunia sungguh.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

nur anis said...

jangan la main sorok-sorok ye dak?

YattAkasah said...

mogok pulak.. haish macam2

Azhafizah Md Nor said...

itulah kan..taktik perniagaan

eima said...

hmmm sbb tu bapak dafi ckp cam tu ... tp suruh bapak dafi tarik balik kenyataan ... tp itu la kenyataan nya

Nur Inani said...

amboii tak logik betul alasan. ahaha

trah zain said...

depa ni kan... ish ish ish..

Eza Boom Boom said...

X boleh lah terima la alasan taukeh tu.. hesh

Eza Boom Boom said...

X boleh lah terima la alasan taukeh tu.. hesh

zazanizam said...

huhuhu kena berjaga2 ler lpas ni..

Ezy Loy said...

ssh la kalo mogok2..
huhu

ros_reeza said...

Harap janganlah naik harga..