tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, June 07, 2012

ST 39 # = Kerana MULUT BADAN binasa



Jangan MUDAH nak berkata-kata
tanpa usul periksa

Jangan MUDAH mengeluarkan kata-kata
yang boleh membuatkan orang "sakit"

dan 

Jangan sampai orang bertindak
dan akibatnya diri itu sendiri MERANA!

Sila jangan ambil MUDAH
apa yang cuba disampaikan
kerana ia membawa maksud MENDALAM




nota kecik yui
Jangan nak tunjuk samseng
kerana takut salah orang
diri sendiri terkena nanti!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

31 dak comei sayang YUI:

Saya Disini said...

kne sentiasa berjaga jaga

Bulan Syurga Firdausi said...

agree :) sabar tu penting ;)

ayut said...

sabar ea yui..ayut ada :) nnt ayut tman bt craft.biar dy yg laser mouth tu..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sabar yui sabar :)

nur anis said...

tak suka orang yang cakap main sedap mulut je..

Nyue said...

yuppp sokong yui....krna mulut bdn binasa....bercakap xpandang kiri kanan main cakap je...mulut tu kne jaga..xpsl termakan diri..

IntaNBerliaN said...

kerana mulut, bdn bInasa..

Cinta Boolat said...

btol tu nui..sokong sgt krna mulut badan binasa..

J.Syazwana said...

diam lebih baik daripada berkata-kata. huhuhu

ieda said...

lebih baikk KURANG bercakap .. berdiam itu lebih banyak hikmahnya ;)

eintan nurfuzie said...

KERANA MULUT BADAN SKIT...

Wanieys said...

fikir dulu sebelum ckp...tkut nanti ada yg terasa..kerana mulut badan binasa...

Masz Sidek said...

betul tu yui.... berfikir sebelum mengeluarkan kata2... :)

izan mama mia said...

hihihi..baik senyap jer...ni dah nak dekat ramadhan..kena belajar diam dah nie...heheh...

cik najihah said...

mulut kene jage..kalau x menyesal

Rosalia said...

ok tutup mulut tulis je ea :D heheh

Mrs Lurve said...

terlajak perahu boleh undur..kala terlajak kata...sendirila rasa

fiQRa said...

pesanan yg pedas tapi sangat penuh dengan isi. kerana mulut badan binasa, ikutkan hati, punah lah semuanya......

are_lin@yu said...

ayu sokong..tutur kata kena jaga ;-)

nazira said...

Betul..hehe.. :)

http://ruangannazira.blogspot.com/

*SiRibenMerah said...

peringatan penting skali.. mulut~

Sally Yatiey said...

Kadang2 diam itu lebih baik :)

anitadiana said...

betul tu...tapi kak ita suka kawan yg leser...coz tak hipokrit dan cakap depan-depan..tapi biasa ramai yg tak suka kan...cakap mulut jahat lah..kekadang pedas..tetapi bila difikirkan banyak kebenaranya..

Che Rosliza Che mat said...

Agree...mulut kita sentiasa kena berjaga-jaga....kerana mulut badan binasa...kerana mulut hati sakit...

azizah :) said...

kerana mulut badan binasa.. cakap bila perlu saja..

Cik Purple said...

alololo.. nape kak yui.. sabar yea... :)

AnneRaini said...

baiklah..sy faham..hehe

Azhafizah[フィザ] said...

betul tu..fikir dulu sebelum cakap.

Azmi Khan said...

berfikir sebelum berkata2 jgn dah berkata2 br nak fikir....

shida'R said...

laser sgt ke mlut org tu ^_^

Cik Anita said...

Nak bersuara memang kena berhati-hati. Tapi kadang2 tak sedar gak, yang kita ni outspoken! hmm. selalu gak terkena pada diri ini.. huhu