tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, August 22, 2013

Kemalangan bas yang mengakibatkan kematian tertinggi di Malaysia [ Genting Highland ]

Terkejut melihat berita terkini semalam. Keadaan yang sangat menyayat hati. Kemalangan bas yang meragut banyak nyawa. 


Kemalangan yang merupakan angka tertinggi jumlah kematian di Malaysia! Ya ALLAH, sedih hati bila tengok berita & gambar.


37 mangsa mati
16 cedera ( kebanyakan parah )


Al-Fatihah dan salam takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat. Kita doakan semoga kejadian ini menjadi iktibar khasnya kepada pemandu bas dan seluruh pemandu di Malaysia agar lebih berhati-hati terutama kepada pemandu yang membawa banyak nyawa.


" bas dipandu dalam keadaan laju"
kata salah seorang mangsa yang terselamat



* Menitis air mata bila melihat berita dan gambar kemalangan




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

salam takziah kepada keluarga mangsa

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui...bila bc kisah kemalangan ni,cam ngeri lak bila teringat kat anak llaki k.atie yg selalu blk naik bas Express klu cuti tak lama.

Chot said...

hurmm..simpati pd yg terlibat..

beta kupu said...

laju + overload jugak....huhu
Al-fatihah

Deqla Manjew said...

owhh. dia bawak laju ye? ish. x patot la.. kan tmpt tu curam.. driver tu camne terkorban gak ke ar?

nanakimie said...

menyayat hati kan yui..takziah buat keluarga mangsa...

eima said...

dah lama tak mkn org tu ...

Rosmiza Ali said...

Malang tak berbau.. Ni yang buat bertambah2 fobia nak nai bas.. Apa pun, sama2 kita hadiahkan al-fatihah buat mangsa yang beragama Islam.. Takziah juga buat keluarga mangsa..

Aishah Jahirah said...

takziah kepada mangsa n family....:(

Masha Meisters said...

al-fatihah.....
dulu masa post grad dip Masha g juga...hari sebelum kitaorg g pun ada exdent bas...cuma that time tak ramai mangsa parah....
trgedi sungguh...

IntaNBerliaN said...

terkejut + takut + sedih, semua ada.. nape bawak laju.. akak mmg seriau jalan camgitu

IbuNoey said...

al-fatihah..akak masa tgk berita kemalangan tu,sebak rasa..

Eza Boom Boom said...

takziah kepada keluarga mangsa..

azizah :) said...

salam takziah pd keluarga mangsa...moga ini di jadikan iktibar buat semua pengguna jalan raya..

wawa syaida said...

Takzaih kepada keluarga mangsa...terus rasa x berani nk gi sana dh

are_lin@yu said...

sdih bca brita ni..moga lpas ni phK LAIN LBH ATI2..

Nadia Johari said...

salam takziah kepada keluarga mangsa